کارهای غیرمجاز در دوران کرونا

ده نباید در دوران شیوع ویروس کرونا. کارهای غیرمجاز در دوران کرونا چه کارهایی هستند؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی درباره‌ی کارهای مجاز در دوران شیوع ویروس کرونا مطالب زیادی نوشته شده، اما لیست بلندبالایی هم از نبایدها وجود دارد که در این‌جا به ده نکته از نبایدهای کودکان و بزرگسالان اشاره شده است.

کارهای غیرمجاز در دوران کرونا

در تماشای اخبار تلویزیون زیاده‌‌روی نکنید. دکتر ژاکلین جونز از نیویورک در این‌باره می‌گوید:

«توصیه‌ی سازمان بهداشت جهانی بر این است که بیش از یک یا دو بار در روز اخبار نبینید. توصیه‌ی خوبی است چرا که شنیدن گزارش تعداد فوت‌شدگان و بیماران باعث اضطراب افراد می‌شود. لازم نیست کودکان تمام روز مشغول تماشای اخبار باشند».

بی‌تحرک نباشید. میشل سالرنو زیگموند، مشاور حرفه‌ای از کالیفرنیا، در این‌باره می‌گوید: «اینکه گفته می‌شود باید فاصله‌ی اجتماعی‌مان را حفظ کنیم و از منزل خارج نشویم به این معنا نیست که نمی‌توانیم نیم ساعتی ورزش کنیم.

برو قدمی بزن، دو تا خیابان دوچرخه‌سواری کن یا یک پیاده‌روی حسابی. لازم نیست کل روز در صندلی بنشینی. کودکان دل‌شان می‌خواهد و باید تحرک داشته باشند».

در حال حاضر عادی بودن را کنار بگذارید. سالرنو زیگموند می‌گوید: «از فکر کردن به این موضوع که پیش از اینکه کرونا نحوه‌ی زندگی‌مان را تغییر دهد چطور زندگی می‌کردیم دست بردارید.

باید انتظارات‌مان را کنار بگذاریم. مردم مدام در این فکرند که چه زمانی به حالت عادی باز خواهیم گشت. به آن‌جا خواهیم رسید، اما لازم نیست هر روز به آن فکر کنیم. ما باید در حال زندگی کنیم. عده‌ای خوش‌بین‌اند و عده‌ای بدبین. کاری که باید انجام دهیم این است که فقط در لحظه زندگی کنیم».

میوه و سبزیجات را با صابون و شوینده نشویید. دکتر گریگوری شارلوپ از کالیفرنیا می‌گوید: «ویدئویی در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست شده که به مردم آموزش می‌دهد میوه‌ها را با صابون بشویند. این دیگر از آن کارهاست.

باقی‌مانده‌ی صابون بر میوه‌ها معده‌تان را بهم می‌ریزد و باعث مشکلات گوارشی می‌شود. سیستم گوارش ما برای هضم صابون ساخته نشده. میوه و سبزیجات را با آب سرد بشویید و بخورید.»

مدام به فروشگاه‌های موادغذایی نروید و از خرید غذاهایی که سریع فاسد می‌شوند خودداری کنید. شارلوپ می‌گوید: «یک روز در میان برای خرید موادغذایی بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و اگر می‌توانید برای یک هفته‌ یا بیشتر هر آن‌چه لازم دارید بخرید.

میوه و سبزیجات به محافظت از سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. با این حال برخی میوه‌ها ماندگاری بالایی ندارند. مثلاً اینکه بارها توت‌فرنگی بخرید ممکن است کار عاقلانه‌ای نباشد. به‌شدت خرید میوه و سبزیجاتی با ماندگاری بالا را پیشنهاد می‌کنم، مانند کلم بروکلی، گل کلم.

کارهای غیرمجاز در دوران کرونا

قانون فاصله‌ی ۱.۸ متری را رعایت کنید. برای جلوگیری از گسترش میکروب‌ها باید فاصله‌ی خود را حفظ کنیم. سالرنو زیگموند می‌گوید: «حفظ فاصله‌ی اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

ما و دوستان‌مان چند روز پیش مقابل خانه‌ی کودکی برای تولدش آهنگ «تولدت مبارک » خواندیم و شاهد بودیم که برخی افراد کم‌کم نزدیک می‌آمدند و دور هم جمع می‌شدند. کاری که دیگران یا خانواده‌تان انجام می‌دهند نکنید. از آموزش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) پیروی کنید.»

از بی‌نظمی در امور خودداری کنید. جونز می‌گوید با این کار به حفظ روال روزانه‌تان کمک می‌کنید.

کودکان نباید تا ساعت یک بعدازظهر بخوابند، هله‌هوله بخورند و بی تحرک باشند.

طوری رفتار نکنید که انگار قرار است برای همیشه قرنطینه باشیم.

در خانه ورزش کنید. برای خودتان تفریح و سرگرمی بسازید. پای تلویزیون نچسبید.

اگر فرزندتان دارویی مصرف می‌کند، بر مصرف آن داروها نظارت داشته باشید.

دکتر دیوید هیل از کارولینای شمالی می‌گوید:

«کودکانی که برای کنترل اختلال کم‌توجهی – بیش فعالی (ADHD) دارو مصرف می‌کنند، ممکن است اکنون بیش از پیش به آن احتیاج داشته باشند.»

از خواب‌تان نزنید. شارلوپ می‌گوید: «می‌دانم که مردم تا دیروقت خواب‌شان نمی‌برد و نگران هستند.

نگران شغل‌شان هستند. به این فکر می‌کنند که چطور به کار بازگردند. استرس دارند و این به سیستم ایمنی بدن‌شان آسیب می‌زند.

نتایج یک مطالعه نشان داده افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند‌، احتمال ابتلا به کرونا در آن‌ها سه برابر بیشتر می‌شود. همین اختلاف اندک در خواب ۶ تا ۷ ساعت، تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند.»

از سطوحی که ویروس کرونا در آن‌ها لانه می‌کند دوری کنید.

طبق اطلاعیه‌های سازمان بهداشت جهانی، ویروس بر سطوح فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی تا نه روز زنده می‌ماند.

ترجمه: فاطمه تناسان

پایان پیام

کد خبر : 163244 ساعت خبر : 4:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163244
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات