کرونا در پلدختر ضعیف است؛ مردم دورود همکاری خوبی داشتند

کرونا در پلدختر ضعیف است؛ مردم همکاری خوبی داشتند

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا لرستان هم مانند بسیاری از استان‌ها درگیر بیماری کرونا بود. در زیر گفت‌وگوی برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان لرستان را می‌خوانیم.

کرونا در پلدختر

فرماندار پلدختر می‌گوید: در پیشگیری از شیوع کرونا، مردم این شهرستان همکاری خوبی داشته‌اند.

حسن رضائیان، اظهار کرد: از لحاظ مبتلایان به کرونا، پلدختر آخرین شهرستان استان است و خدا را شکر شرایط قابل قبولی داریم.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۷ مبتلا و فقط دو فوتی داشته‌ایم و اکثر مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

رضائیان با بیان اینکه به مردم هشدارهای لازم در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا داده شده است، تاکید کرد: خوسبختانه مردم این شهرستان همکاری خوبی داشته‌اند و انظار داریم این روند را ادامه دهند.

فرماندار پلدختر با اشاره به بازگشایی بازار و برخی صنوف تصریح کرد: توصیه‌های لازم در این خصوص انجام شده و اگر مردم موارد لازم را رعایت نکند احتمال افزایش مبتلایان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سه کارگاه تولید ماسک در پلدختر فعالیت دارند، اضافه کرد: علاوه بر نیاز شهرستان برخی از تولیدات این کارگاه‌ها به استان ارسال می‌شود.

رضائیان با اشاره به اینکه از برخی شهرستان‌های همجوار بیماران خود را به پلدختر می‌آورند، افزود: با این وجود از لحاظ تجهیزات و امکانات بیمارستانی خوشبختانه مشکلی نداریم.

دورود

فرماندار دورود هم می‌گوید: با بازگشایی بازار اگر مردم رعایت نکنند امکان اینکه دوباره شاهد افزیش زیاد مبتلایان به کووید-۱۹ باشیم، وجود دارد.

مجتبی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از لحاظ مبتلایان به کووید-۱۹ در شهرستان دورود وضعیت ثابت است و روند افزایشی نداریم.

وی ادامه داد: اما باتوجه به بازگشایی بازار و اگر مردم رعایت نکنند احتمال اینکه دوباره شاهد افزایش زیاد تعداد مبتلایان به کرونا باشیم، وجود دارد.

بیرانوند تاکید کرد: در چند هفته گذشته مردم خیلی خوب فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر موارد پیشگیرانه را اجرا کردند و نتیجه آن را به خوبی دیدیم.

فرماندار دورود با اشاره به اینکه متاسفانه برخی‌ها مراسم ترحیم برگزار می‌کنند، افزود: در حال حاضر یکی از چالش‌های اصلی ما برگزاری این‌گونه مراسم است و انتظار داریم در این مورد نیز مردم همکاری کرده و از برگزاری مراسم امتناع کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث تجهیزات بیمارستانی مشکلی نداریم، تصریح کرد: با کمک خیرین و برخی ادارات استان کمبودهای بیمارستانی رفع شد.

بیرانوند گفت: در اقلام بهداشتی مشکل خاصی نداریم و فقط کمبود دستکش است که اداره صمت قول داده آن را تامین کند.

فرماندار دورود به طرح کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: خیرین خیلی خوب پای کار آمدند و کمک‌های خوبی شد و در حال شناسایی خانواده‌هایی هستیم که از کرونا متضرر شدند تا به آنان کمک کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 161708 ساعت خبر : 10:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161708
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات