کرونا و آخرین آمار این بیماری در کشور تا امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

کرونا و آخرین آمار این بیماری در کشور تا امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۰۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۹۱نفر رسید.

جهانهپور افزود: خوشبختانه ۷۶ هزار و ۳۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی افزود: ۲۸۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون ۴۷۵هزار و ۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

کرونا و آخرین آمار این بیماری در کشور

همچنین یک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه امکان پیک مجدد کرونا وجود دارد، ‌گفت: تنها راه کنترل ویروس کرونا که در دنیا هم ثابت شده است، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی است.

دکتر مینو محرز درباره برخی اظهارات مبنی بر ضعیف شدن ویروس کرونا، گفت: ما هنوز نمی‌توانیم درباره وضعیت این ویروس به درستی قضاوت کنیم و وضعیت آن در آینده نیز با توجه به شواهد موجود، قابل پیش‌بینی نیست.

وی با بیان اینکه تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که با گرم شدن هوا ویروس در محیط زودتر از بین می‌رود، گفت: اما نمی‌توان مشخص کرد که اپیدمی در چه زمانی تمام می‌شود و تا چه زمانی گرفتار ویروس هستیم و این هنوز در دنیا قابل قضاوت نیست.

البته باید توجه کرد که با گرم شدن هوا هم ویروس در محیط زودتر از بین می‌رود، اما به این معنی نیست که از میزان فعالیتش کاهش یابد.

در صورتیکه مردم بیرون بیایند و مسائل بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت نکنند، مجددا شاهد اپیدمی خواهد بود؛ چراکه هنوز خیلی از افراد مبتلا نشده‌اند و با این شرایط دچار بیماری می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 161761 ساعت خبر : 8:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161761
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات