گذاشتن آگهی در دیوار و چند نکته بسیار جالب در مورد این اپلیکیشن

گذاشتن آگهی در دیوار و چند نکته بسیار جالب در مورد این اپلیکیشن

به گزارش پایگاه خبری گلونی اپلیکیشن دیوار یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌هایی است که کاربران برای خرید و فروش کالاهای دست دوم خود از آن استفاده می‌کنند. برای همین دانستن تکنیک‌ها و روش‌های موثر در گذاشتن آگهی می‌تواند به خرید و فروش ما کمک کند.

یکی از کاربران توئیتر به نام حمید کشاورز با پژوهشی که روی دیتای برنامه دیوار انجام داده نکات جالبی را در مورد این اپلیکیشن منتشر کرده است.

این کاربر در توئیت اول خود نوشت:

حمید کشاورز رشته توئیت خود را ادامه داد: یکی از تاثیرگذارترین کلمات در زمینه فروش لباس، کلمه «مترو» است.

استفاده از کلمه مترو شانس فروش رو بسیار بالاتر می‌بره. معمولا این کلمه وقتی استفاده می‌شه که فرد بنویسه لباس رو در فلان ایستگاه مترو هم می‌تونه تحویل بده.

کلمات دیگه‌ای که بر فروش لباس تاثیر مثبت زیادی دارن اینا هستن: «شیشه»، «خزدار»، «شانه»، و «آکبند».

اما کلماتی مثل «عمده»، «سفارشات»، «کلیه»، «تولید» و این‌ها تاثیر منفی زیادی دارن. این یعنی فروش عمده لباس در دیوار جواب نمی‌ده.

یکی از کلماتی که اثر منفی زیادی روی فروش لباس داره، کلمه «نارنجی»ه. مردم از لباس نارنجی خوششون نمیاد!

اما در زمینه خودرو چطور؟

کلمه‌ای که حضورش تاثیر فوق‌العاده بالایی روی فروش داره کلمه «صلح»ه. «دعوتنامه»، «نمایندگی»، «حواله»، و «ویندوز» هم تاثیر بالایی دارن.

کلمه «ساندرو» هم امتیاز بالایی می‌گیره و این نشون میده که فروش این خودرو در دیوار رونق بالایی داره.

کلمات بسیار منفی در حوزه خودرو این‌ها هستن: «ولوو»، «دکل»، «جرثقیل»، «شکستگی»، «موتورتازه»، و «لودر». خودروهای سنگین رو کمتر کسی از دیوار می‌خره.

اما مردم در طول هفته چه کلماتی رو استفاده می‌کنن؟

«نمی‌خوره»، «دمپایی»، «۴۸» و «گرمه» در روز جمعه پرتکرارتر از سایر روزها هستن.

احتمالا افراد روز جمعه لباس‌هاشون رو پرو می‌کنن و وقتی می‌بینن بهشون «نمی‌خوره»، تصمیم می‌گیرن توی دیوار بذارنش.

طولانی‌ترین توضیحات در دیوار چه زمانی نوشته میشه؟

در ساعت ۲ صبح! کسی که آگهی‌اش رو ساعت ۲ می‌ذاره، احتمالا اون وقت شب حوصله زیادی برای نوشتن داره و طولانی می‌نویسه. کوتاه‌ترین توضیحات هم ساعت ۱۸ نوشته می‌شن. جالب اینه که ساعت ۱۲ ظهر، باز هم توضیحات طولانی‌تر می‌شن.

نکته جالب دیگه اینه که همبستگی منفی بالایی بین جمعیت یه شهر و طول توضیحات وجود داره.

هر چه جمعیت یه شهر بیشتر باشه، مردم توضیحات کوتاه‌تری می‌نویسن. و هر چه جمعیت کمتر باشه، توضیحات طولانی‌تر میشه.

مورد عجیب دیگه اینه که نوشتن اسم برند به انگلیسی، احتمال فروش جنس رو به شکل معناداری بالا می‌بره.

یعنی موفقیت آگهی گوشی Samsung احتمال بیشتری نسبت به موفقیت گوشی سامسونگ داره! همچنین سایر برندها.

قیمت کالاهای توی دیوار در روز جمعه از همه روزهای دیگه پایین‌تره.

این به دو دلیله، یکی این که کالاهای ارزون رو بیشتر روز جمعه می‌فروشن، و یکی دیگه این که مردم احتمالا روز جمعه تمایل بیشتری به رهایی از دست کالاهاشون دارن و قیمتشون رو پایین‌تر می‌زنن.

بیشترین قیمت هم در روز شنبه است؛ زمانی که مردم هم به سراغ فروش اجناس گرون‌ترشون میرن، و هم این که براشون مهمه که کالاهاشون با قیمت بالاتری به فروش برسه.

پایان پیام

کد خبر : 163313 ساعت خبر : 2:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163313
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات