دستور روحانی برای مهار قیمت مسکن و مسئله زبان‌نفهمی اقتصاد

دستور روحانی برای مهار قیمت مسکن

به گزارش گلونی حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان گفت: «امروز شرایط مسکن و اجاره‌ها با شاخص‌های اقتصادی ما منطبق نیست. رئیس بانک مرکزی و وزیر مسکن و شهرسازی این موضوع را مدنظر قرار بدهند و برای مهار قیمت مسکن اقدام کنند تا فشار بر مردم را کاهش دهیم.»

دستور روحانی برای مهار قیمت مسکن

از آقای رئیس‌جمهور سپاسگزاریم که به فکر ما مردم هستند و به همین خاطر با جدیت به قیمت مسکن دستور داده‌اند تا پایین بیاید.

اما مشکل بزرگ این است که در طول عمر بشریت تا به حال، هیچ مشکل اقتصادی با دستور حل نشده. درواقع اقتصاد کلاً زبان نمی‌فهمد و دستور را متوجه نمی‌شود.

حالا شما آقامحمدشاه قاجار را هم بیاور و بگو با داد و بی‌داد بر سر اقتصاد دستور بدهد «درست شو وگرنه می‌دهیم گردنت را بزنند.» نمی‌شود که نمی‌شود.

نمی‌دانیم چرا باز هم دولت و آقای رئیس اصرار دارند تا گرانی و مشکلات اقتصادی را با دستور حل کنند.

به نظر ما این اصرار از نبود راه دیگر می‌آید. یعنی مسئولین می‌نشینند یک نگاهی به اوضاع مملکت می‌کنند، می‌بینند هیچ راهی جز دستور وجود ندارد. در واقع این کار چندین مزیت دارد که باقی راه‌ها ندارند.

اول این‌که مردم متوجه می‌شوند دولت حواسش به آنها هست و همین‌طوری بی‌خیال از کنار مشکلات جامعه رد نمی‌شود. دوم این‌که خرج اضافه و هزینه زیادی ندارد. یک جمله گفته می‌شود و تمام.

اما اگر بخواهند از راه‌های اصولی و با مشورت اقتصاددانان حرفه‌ای کار را پیش ببرند، مشکلات زیادی به وجود می‌آید و کار به حدی سخت می‌شود که سرآخر باز مجبور می‌شوند به موجودی خیالی به نام اقتصاد دستور بدهند.

بعد از این‌که مشکل گرانی را حل کردند می‌روند سراغ مشکل بعدی و همین‌طور با دادن دستور مشکل گرانی مرغ، گوشت، مسکن، خودرو و… حل می‌کنند.

احتمالاً مردم بهتر از دولت‌مردان اقتصاد را بشناسند، چون مجبور هستند هر روز معادله‌های چندمجهولی عجیبی را در این زمینه حل کنند. معادله‌هایی که مجهولاتش پول، کار و درآمد است و جوابش باید پرداخت قسط، اجاره خانه، خرید مایحتاج منزل و… باشد.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 165619 ساعت خبر : 2:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165619
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات