زاگرس در آتش سوخت و این کاملاً طبیعی و عادی بود لطفاً بزرگش نکنید

زاگرس در آتش سوخت و این کاملاً طبیعی و عادی بود لطفاً بزرگش نکنید

به گزارش گلونی رییس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده غرب کشور همزمان با گرم شدن هوا گفت: «آتش‌سوزی جنگل‌ها عادی است و مردم را نباید نگران کنیم.

ولی چون امروزه شبکه‌های تلویزیونی مخالف نظام مثل «بی‌بی سی»، «من و تو» و … روی این قضیه مانور می‌دهند، از این موضوع سوء استفاده و آن را بزرگ می‌کنند.»

 مشکل از ما ایرانی‌هاست. نمی‌دانم چرا یک‌هو جوگیر می‌شویم و فکر می‌کنیم جنگل‌ها دارد نابود می‌شود.

مدام هشتگ می‌زنیم و در فضای مجازی داد و بیداد راه می‌اندازیم که زاگرس در آتش سوخت و چرا کسی از مسئولین به داد نمی‌رسد.

فکر می‌کردیم مسئولین خبر ندارند و می‌خواستیم هرطور شده آنها را مطلع کنیم.

اما گویا آنها از ما بهتر در جریان امور هستند و زود قضاوت کرده بودیم.

منتها برخی از این مسئولین خیلی کول و راحت هستند، اصلاً موضوع را آن‌‌قدر جدی نگرفته‌اند و امری عادی می‌دانند، به خاطر همین اقدامی نکرده‌اند و تلاشی هم برای خاموشی آتش که یک امر کاملاً طبیعی است انجام نداده‌اند.

حالا باید از مسئولین و مخصوصاً شخص آقای کلانتری عذر خواهی کنیم که این‌قدر شلوغش کرده بودیم و باعث شدیم رسانه‌های مخالف هم این موضوع را بزرگ کنند و عملکرد شما زیر سؤال برود.

البته اگر به ما اجازه می‌دهید با توجه به نقشه‌های هوایی و تجربه‌ای که خبرنگاران محیط‌زیست دارند و آتش‌سوزی خرداد ۹۹ را عادی نمی‌دانند، کمی نگران شویم.

قول می‌دهیم برای شما مشکلی ایجاد نکنیم و درخواستی نداشته باشیم.

فقط اجازه بدهید همینطور برای خودمان نگران جنگل‌های سوخته، حیوانات فرار کرده و تلف شده باشیم؛ نگران مردمی که با دست خالی برای مهار آتش رفتند و برخی از آنها مصدوم برگشتند؛ نگران آتشی که چندین روز به جان درختان افتاده بود و خیال خاموشی نداشت.

و کمی هم نگران راحتی خیال شما باشیم.

با این آرامش اگر در کل تابستان آتش به جان جنگل‌ها بیوفتد و شهر به شهر و منطقه به منطقه پیش برود باید با خیالی آسوده این امر را طبیعی بدانیم و از کنارش بگذریم؟

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 166206 ساعت خبر : 8:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166206
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات