سعید سهیلی در دورهمی شبکه نسیم؛ هرآنچه در مورد این هنرمند نمی‌دانید

سعید سهیلی در دورهمی شبکه نسیم؛ هرآنچه در مورد این هنرمند نمی‌دانید

به گزارش گلونی سعید سهیلی کارگردان باسابقه سینما امشب (پنجشنبه ۱۵ خردادماه) مهمان برنامه دورهمی و مهران مدیری در شبکه نسیم تلویزیون است. برای آنکه بیشتر با این هنرمند آشنا شوبم در زیر به معرفی اجمالی او می‌پردازیم.

سعید سهیلی در سال ۱۳۳۸ و در شهر تربت حیدریه  از شهرهای استان خراسان رضوی به دنیا آمد.

او کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس معروف سینمای ایران است که از جمله فیلم‌های معروف او می‌توان به مردی از جنس بلور، مردی شبیه باران، چارچنگولی، گشت ارشاد و گشت ارشاد دو اشاره کرد.

سعید سهیلی در دورهمی

"<yoastmark

سعید سهیلی فعالیت هنری خود را از حوزه هنری خراسان با تئاتر و فیلمسازی آغاز کرد.

سعید سهیلی اوایل دهه ۶۰ با همسرش مهناز منتظمی ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو فرزند پسر بنام ساعد و سینا و دو دختر بنام سارا و صبا است.

ساعد سهیلی و سینا مهراد (سهیلی) از بازیگران معروف سینما و تلویزیون هستند. ساعد سهیلی کار خود را با بازی در فیلم‌های پدرش آغاز کرد و حالا در سینما چهره‌ای شناخته شده است.

اما سینا مهراد با بازی در مجموعه تلویزیونی پدر به سر زبان‌ها افتاد و به دنیای بازیگری معرفی شد. او حتا نام خانوادگی خود را تغییر داد تا مسیر حرفه‌ای خود را طی کند.

این کارگردان از سال ۷۵ تا ۸۵ به مدت ۱۱ سال فیلم‌های موفقی، چون سنگ، کاغذ قیچی، غوغا و ۵ فیلم دیگر ساخت، اما سال ۸۶ با اکران فیلم چهار انگشتی درخشید و جایزه کارگردانی برتر جشنواره پلیس را گرفت.

او در مورد علایقش در کودکی گفته است: از دوران بچگی به سینما علاقمند بودم و آن زمان دو سالن سینما در تربت حیدریه بود که هر فیلمی برای اکران می‌آمد ۵ تا ۱۰ بار به تماشای آن می‌رفتم.

آن زمان در خانه‌ها تلویزیون نبود و ما بیشتر وقت‌مان را با مجلاتی مانند کیهان بچه‌ها و مجله دختران و پسران و رفتن به سینما پر می‌کردیم.

پایان پیام

کد خبر : 165174 ساعت خبر : 1:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165174
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات