شهریه مدارس غیر دولتی در سال جدید؛ قیمت علم هم افزایش پیدا کرد

شهریه مدارس غیر دولتی در سال جدید؛ قیمت علم هم افزایش پیدا کرد

به گزارش گلونی نرخ حداکثر شهریه مدارس غیردولتی طی سال گذشته، امسال و سال  آینده تحصیلی در جدولی مقایسه شده و حداکثر سی درصد افزایش برای شهریه مدارس غیردولتی در سال جدیددر نظر گرفته شده است.

البته غیر از این مبالغ، یک مدرسه غیردولتی به عناوین مختلف از اولیا هزینه‌های دیگری در طول سال خواهد گرفت. به این‌ها باید هزینه سرویس برای برخی مسیرها را هم اضافه کنید و بعد مبلغ نهایی را برای تحصیل یک دانش‌آموز در مدرسه‌ای غیردولتی حساب کنید.

برخی پدرمادرها مصمم هستند تا فرزندان خود را در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنند. از نظر آنها فرزندان‌شان در مدارس دولتی نمی‌توانند بازده خوبی داشته باشند و معلم با تعداد دانش‌آموزان بالا اصلاً نمی‌رسد که به دانش‌آموزان درس بدهد.

اما چه تعداد از خانواده‌ها توانایی پرداخت این مبلغ را دارند؟ ابتدایی دوازده میلیون، متوسطه اول چهارده و دوم هفده میلیون.

مدارس غیردولتی از نظر بسیاری از خانواده‌ها مکانی مناسب‌تر برای آموزش فرزندان‌شان است.

مکانی که توجه بیشتری به بچه‌ها می‌شود. البته این توجه در مواردی می‌تواند مخرب باشد و بچه‌ها در این مدارس شاید متوقع‌تر از دانش‌آموزان مدارس دولتی رشد کنند. دانش‌آموزانی که فکر می‌کنند تهیه لوازم‌التحریر با مارک و برند عالی وظیفه پدر و مادر است، چون دوستان‌شان این‌طور هستند.

وقتی جشن پایان سال یک کلاس اولی در تالاری شیک و زیبا برگزار شود فکر می‌کنید درباره تولدش چه انتظاری خواهد داشت؟

شهریه مدارس غیر دولتی در سال جدید

مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی شاید زمان بیشتری برای دانش‌آموزان بگذارند و سطح تحصیلات آنها را با فوق‌برنامه‌ها و کلاس‌های جبرانی مختلف بالا ببرند، اما درس‌های زیادی از زندگی را به درستی آموزش نمی‌دهند. درس‌هایی که برای یادگیری کودکان و دیدن جامعه واقعی لازم است.

هر چند در انتهای تحصیل، برندگان مسابقه‌ای به نام کنکور همان قشری هستند که هزینه میلیونی مدارس غیرانتفاعی و کلاس‌های مختلف را دارند، برای مردم عادی صندلی‌های دانشگاه سخت به دست می‌آید؛

و باز هم به این سؤال می‌رسیم که علم بهتر است یا ثروت؟

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 166216 ساعت خبر : 6:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166216
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات