قیمت جدید بلیت قطار را بخوانید ولی ادب را رعایت کنید

قیمت جدید بلیت قطار را بخوانید و سعی کنید مودب باشید

به گزارش گلونی پیش فروش بلیت قطارهای مسافری ویژه سفرهای ۱ تا ۳۱ تیرماه از دقایقی قبل با اعمال افزایش ۲۰ درصدی نرخ‌ها آغاز شد.

قیمت جدید بلیت قطار

قیمت بلیت قطار تهران-مشهد برای پنجشنبه پنجم تیرماه ویژه قطارهای سه ستاره شش تخته ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. بلیت قطارهای چهارستاره مشهد نیز از ۱۴۴ تا ۱۷۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین بلیت قطار مسافری تهران-اهواز برای قطارهای سه ستاره ۱۴۰ هزار تومان در تیرماه تعیین شده است.

افزایش بیست درصدی به قیمت بلیت قطارها هم رسید. احتمالاً در روزهای بعد، این افزایش شامل حال اصناف دیگر هم می‌شود و باز هم ما مردم می‌مانیم و دو دو تایی که هیچ وقت قرار نیست چهار بشود.

افزایش کم حقوق در مقابل افزایش بالای قیمت‌ها؛ چطور باید این معادله را حل کرد و دخل و خرج را جور درآورد.

شاید برخی بگویند چه اصراری بر مسافرت است. اصلا چرا باید در این شرایط کرونایی مسافرت رفت؟ کاملاً درست است اما مشکل فقط بلیت قطار نیست.

در این شرایط افزایش قیمت‌ها در واقع هیچ کاری نمی‌توان کرد. برای خرید میوه باید جیبی پر پول داشته باشید و به بازار تره بار بروید، برای خرید گوشت و مرغ باید کارت‌تان موجودی درست و حسابی داشته باشد و برای خرید لوازم خانگی، این یکی هر کاری کنیم موجودی کارت به خریدش نمی‌رسد.

در واقع حقوق کارمندان و کارگران این روزها همان اویل برج ته می‌کشد و حتی به نیمه هم نمی‌رسد. همان چند روز اول بابت قسط ، وام، اجاره خانه، قبض آب، برق، گاز و… تمام می‌شود.

افزایش قیمت‌های این روزها باری است بر دوش خانواده‌ها که همین حالا هم بعضی زیر این بار کمرشان خم شده و کم آورده‌اند. اما بی‌صدا خاموش شدند. انگار از اول نبودند.

خط فقر هر روز تعداد بیشتری را در خود فرو می‌برد، دیگر از خط گذشته و تبدیل به حصاری آهنی و محکم شده که راه فراری ندارد و با هر افزایش قیمت قدرتمندتر از روز قبل می‌شود.

راستی آن بالا و بیرون از خط فقر چه کسانی نشسته‌اند؟

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 166059 ساعت خبر : 2:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166059
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات