ما مریض نیستیم ولی دیگران حق دارند فکر کنند ما مریضیم

ما مریض نیستیم ولی دیگران حق دارند فکر کنند ما مریضیم

به گزارش گلونی ویروس کرونا همچنان در کشور غوغا می‌کند و همه می‌دانیم که باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک، هر چیزی را ضدعفونی کنیم.

ما باید ضدعفونی‌ کنیم. این یک اصل است که این روزها چیز عجیبی نیست و ما اگر کسی را ببینیم که در حال ضدعفونی کردن دستان خودش است نه تنها تعجب نمی‌کنیم و ناراحت نمی‌شویم بلکه او را به خاطر توجه به سلامت و بهداشت ستایش می‌کنیم.

ما مریض نیستیم

اما این موضوع همیشگی نیست. گاهی اوقات دیده شده افرادی از اینکه دیگران دستان خود را ضدعفونی می‌کنند ناراحت می‌شوند. چه کسانی؟

تنها کافی است یک بسته را از فردی دریافت کنید و بلافاصله اقدام به ضدعفونی کردن بسته یا دستان خود کنید. به احتمال زیاد آن فرد با دیدن این صحنه ناراحت می‌شود. اصلا شاید برای خودمان هم اتفاق افتاده باشد.

که مثلاً با کسی تماس داشتیم و فرد مورد نظر بلافاصله اقدام به ضدعفونی کردن دستان خود کرده است. ما پیش خودمان می‌گوییم مگر من مریضم؟ مگر من ویروس دارم؟ مگر من بهداشت را رعایت نمی‌کنم.

بعد با حالت دلخوری از آنجا می‌رویم و در دل‌مان به طرف می‌گوییم ما خیلی خیلی تمیزتر از تو هستیم و بیشتر از تو مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنیم.

مثلا بارها دیدیم که افراد در رستوران یا فروشگاه به طور پنهانی و به شکلی که صاحب مغازه نبیند میز و اجناس دیگر آنجا را ضدعفونی می‌کنند. چرا؟ تا مبادا طرف ببیند و ناراحت بشود.

حقیقت این است که ما نباید از این رفتار ناراحت بشویم. هرکس حق دارد برای آرامش روان خود در هنگام نزدیک شدن به ما کمی بترسد، ماسک بزند و پس از برخورد با ما، دستانش را ضدعفونی کند.

این به معنای مریض بودن و غیربهداشتی بودن ما نیست. خیلی‌ها برای اطمینان خاطر خود این کار را می‌کنند.

پس بیایید ناراحت نشویم و خودمان هم مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 166349 ساعت خبر : 3:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166349
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات