محمدرضا شریفی نیا در دورهمی شبکه نسیم؛ هرآنچه در مورد این بازیگر باید بدانید

محمدرضا شریفی نیا در دورهمی شبکه نسیم؛ هرآنچه در مورد این بازیگر باید بدانید

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمدرضا شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون امشب مهمان برنامه دورهمی شبکه نسیم و همچنین مهران مدیری است.

در زیر به معرفی اجمالی این هنرمند می‌پردازیم.

شریفی‌نیا‏ در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. هرچند که برخی از سایت‌ها مدهی هستند این بازیگر در روستای خاتون آباد از توابع اصفهان متولد شده است. او بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران است.

محمدرضا شریفی نیا در دورهمی

شریفی‌نیا در ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ در تهران زاده شد.

 او با بازیگر سینمای ایران آزیتا حاجیان ازدواج کرد و آن‌ها دارای دو دختر شدند که هر دوی آن‌ها نیز بازیگر هستند: مهراوه شریفی‌نیا و ملیکا شریفی‌نیا.

شریفی‌نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۳) دیده شد.

اما قبل از آن و در سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داوود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد.

پس از پری آدم‌برفی (داود میرباقری، ۱۳۷۳) را بازی کرد که این فیلم به مدت سه سال توقیف شد.

محمد رضا شریفی‌نیا علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، سمت‌های دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.

مهراوه دختر بزرگ محمدرضا شریفی نیا است که بازیگری را از کودکی آغاز کرد و ملیکا دختر کوچک خانواده شریفی نیا هم از بازیگران سینما و تلویزیون است.

مهراوه شریفی نیا دختر بزرگ محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان است که بازیگری را با دزد عروسک‌ها در سال ۶۸ آغاز کرد و همراه پدرش در سریال امام علی (ع) در نقش کودکی قطام جلوی دوربین رفت و بازی در سریال‌هایی چون کیمیا، خداحافظ بچه، معمای شاه، روز حسرت ،کیمیا و… را در کارنامه هنری‌اش دارد.

ملیکا دختر کوچک محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان است که بازیگری را از سال ۷۰ با فیلم سینمایی اویناز آغاز کرد و سال ۷۷ بازیگری را در تلویزیون آغاز کرد و با بازی در نقش دریا در سریال شمس العماره در تلویزیون دیده شد و سریال دلدادگان یکی دیگر از نقش آفرینی‌های او در تلویزیون بود.

پایان پیام

کد خبر : 164563 ساعت خبر : 4:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164563
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات