وال استریت ژورنال علیه فیس بوک؛ رسانه چاپی علیه پلتفرم

وال استریت ژورنال علیه فیس بوک؛ رسانه چاپی علیه پلتفرم

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر یونس شکرخواه در کانال شخصی خود نوشت:

فیس‌بوک در واکنش به انتقاد‌های مطرح شده در وال‌استریتژورنال در خصوص تاثیر این شبکه اجتماعی در عمیق‌‌تر کردن شکاف و دسته‌بندی میان کاربران از عملکرد خود دفاع کرد.

فیسبوک نسبت به اتهام‌ مطرح شده مبنی بر “عقیم کردن تلاش‌ها برای کم کردن دسته‌بندی و تفرقه‌ها” واکنش نشان داده و نویسنده مقاله انتقادی وال استریت ژورنال را به اقدامات گوناکونی ارجاع داده که پلتفرم پر بازدید مدعی است از سال ۲۰۱۶ برای سالم سازی مبادلات و ارتباط‌ها در پیش گرفته است.

گِی روزن،‌ نایب رئیس فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر مورد یادآوری شده،‌ تصریح کرده که این مقاله عمدا اقدامات و کارهای صورت گرفته که پایه استدلال مطرح شده را تضعیف می‌کند، نادیده گرفته است.”

وال استریت ژورنال علیه فیس بوک

نشریه آمریکایی وال استریت ‌ژورنال به تازگی با انتشار مقاله‌ای، انتقاد‌هایی را به عملکرد فیس‌بوک در تقویت شکاف و دسته بندی میان کاربران منتشر کرده است.

این روزنامه مدعی شده که انتقادها با استناد به یک گزارش داخلی شکل گرفته که سال ۲۰۱۸ در فیسبوک منتشر شده و وال استریت ژورنال موفق شده به نسخه‌ای از آن دسترسی پیدا کند.

در گزارش تاکید شده است: در خوشبینانه‌ترین حالت و حتی اگر هیچ تلاش ناپسند دیگری صورت نگرفته باشد،‌ فیس‌بوک بیش از پیش کاربران خود را در معرض محتوی‌های تفرفه افکنانه قرار می‌دهد تا بدینوسیله آنها را وادار کند مدت زمان بیشتری را از وقت خود در این شبکه اجتماعی بگذرانند.

این موضوع که مهم‌ترین بخش از گزارش داخلی منتشر شده در فیسبوک را به خود اختصاص داده از دید کارشناسان مهم‌ترین انتقادی است که تاکنون نسبت به عملکرد این شبکه اجتماعی صورت گرفته است.

مدل اقتصادی فیس‌بوک بر اساس یک شیوه بسیار ظریف و دقیق جهت جذب و هدفمند کردن پیام‌های تبلیغاتی بنا شده است.

بر این اساس هرچه این پلتفرم داده‌های بیشتری برای دسته‌بندی کاربران و پروفایل سازی برای آن‌ها در اختیار داشته باشد و هر چقدر کاربران وقت بیشتری را در فیس‌بوک یا اینستاگرام بگذرانند،‌ درآمد‌‌های تبلیغاتی به شکل جهشی رشد بیشتری خواهد داشت.

وال استریت ژورنال با استناد به منابع نزدیک به این گزارش که نامی از آنها برده نشده تاکید می‌کند که زاکربرگ،‌ مالک و بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک به همراه دیگر مسئولان بلند پایه این شبکه اجتماعی ضمن سرپوش گذاشتن بر این گزارش تلاش کرده‌اند تا از تلاش برای استفاده و بهره برداری از نتایج این گزارش در محصولات فیسبوک ممانعت به عمل آورند.

گی روزن،‌ نایب رئیس فیس‌بوک وجود چنین تحقیقات داخلی را در شرکت تحت مدیریت‌اش منکر نمی‌شود اما تاکید دارد که این شبکه اجتماعی از سال‌ها پیش تصمیم‌هایی برای مبارزه با قطب بندی و محتوای‌های اشتباه و تفرقه افکنانه اتخاذ و آنها را اجرایی کرده است.

نایب رئیس فیس‌بوک در بیانیه خود یادآوری می‌کند که این شبکه اجتماعی سال ۲۰۱۸ سیاست تغییر الگوریتم‌ها را برای اولویت دادن به محتواهای تولید شده توسط خانواده و دوستان در پیش گرفته است.

به گفته گی روزن، فیس‌بوک نفوذ عناوین و تیتر‌های مبتنی بر تحریک احساسات،‌ تله‌های‌کلیک و محتوای گمراه‌کننده را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و همچنین بر تلاش خود برای مبارزه با مطالب حاوی مضمون تروریستی، اطلاعات نادرست و جعلی و محتواهای نفرت پراکنانه افزوده است.

پایان پیام

کد خبر : 164686 ساعت خبر : 9:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164686
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات