کتاب کلان داده کتابی کوچک برای آشنایی با مفاهیم بزرگ

کتاب کلان داده کتابی کوچک برای آشنایی با مفاهیم بزرگ

به گزارش گلونی کلان داده کل زندگی ما رو احاطه کرده. اکثر برندگان جایزه نوبل اخیر خصوصا در زمینه اقتصاد کسانی هستند که روی داده‌ها و کلان داده‌ها کار می‌کنن حتی طبق ادعای کتاب کشف ذره بوزون هیگز در آزمایشگاه سرن هم یک رویداد کلان داده‌ای بود.

کتاب کلان داده

کتاب: کلان داده: چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می‌کند
موضوع: تکنولوژی- علمی
نویسنده: براین کلگ
انتشارات: نشر نو
تعداد صفحات : ۱۸۰

این کتاب کتابی کوچک برای آشنایی ما با این مفهوم بزرگ است که در حال دگرگون کردن جهان ماست.

در این کتاب علاوه بر توضیحاتی که در مورد کلان داده می‌دهد. ما را با خطرات و همین‌‎طور فواید کلان داده آشنا می‌کند. اطلاعاتی است که از گذشته شما جمع کرده‌اند.

هنگامی که وارد اینستاگرام می‌شوید.

الگوریتم‌های اینستاگرام سرچ‌های شما را جمع‌آوری کرده و با استفاده از یک حلقه بازخوردی به شما محتوایی را نشان می‌دهد که تشخیص داده به آنها علاقه‌مند هستید (و یا کسانی که آنها را دنبال می‌کنید به آنها علاقه‌مندند).

نتفلیکس توانست با استفاده از همین الگوریتم‌ها به بزرگترین تولیدکننده محتوای ویدیویی در جهان تبدیل شود. البته کلان داده روی زشت و پلیدی هم دارد.

کلان داده می‌تواند شما را با استفاده از الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی طوری هدایت کند که مطلوب افرادی که کلان داده را در اختیار دارند است.

شرکت‌های وام دهنده می‌توانند با استفاده از کلان داده تشخیص دهند آیا شما مشتری بد حسابی هستید یا خیر. حتی در انتخابات می‌توان متوجه شد که چه کسی پیروز خواهد شد.

(در جریان مرحله پایانی برنامه عصر جدید یک کاربر توانسته بود برندگان را با توجه به سرچ‌هایی که در اینترنت انجام شده با دقت بسیار بالایی حدس بزند. این کاربر فقط در انتخاب دو نفر آخر اشتباه عمل کرده بود).

خلاصه که کلان داده چیز بسیار خوبیه و باید در موردش خیلی چیزها بدونید. توصیه می‌کنم این کتاب کوچیک رو اگر هیچی از کلان داده نمی‌دونید حتما بخونید.

اما اطلاعاتی که می‌ده رو عموما می‌شه توی وبلاگ‌ها پیدا کرد و چیز خاصی نمی‌گه. اگه یک آشنایی حداقلی دارید نیازی به خوندن کتاب نیست. فقط واسه آشناییه.

برای خرید این کتاب اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: احمد سبحانی

کد خبر : 166234 ساعت خبر : 3:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166234
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات