آمار مبتلایان به کروناویروس در کشور؛ ۶ استان در وضعیت قرمز

آمار مبتلایان به کروناویروس در کشور؛ ۶ استان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت از مثبت شدن تست کرونای ۲هزار و ۴۵۶ تن طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گلونی دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۹ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۸۰ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

به گفته لاری، ۲۹۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آمار مبتلایان به کروناویروس در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۴۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در تجمعات، گفت: استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بیشترین موارد ابتلا و بستری به کووید۱۹ را داشته و در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. مقام‌های بهداشتی این کشور برای اپلیکیشن اخطار کرونا تصمیم نگرفته‌اند و می‌گویند که رقم واقعی بیماران، شاید ۱۰ برابر موارد ثبت شده باشد.

در حال حاضر بیشترین موارد ابتلای جدید به کروناویروس در میان جوان‌ها دیده می‌شود؛ جمعیتی که به گفته مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا (CDC) پیش از این، تحت کنترل و تشخیص قرار نداشته‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 167285 ساعت خبر : 1:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167285
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات