تجربه هایی برای مهار آتش سوزی در جنگل در وبینار آرش مزبانی

تجربه هایی برای مهار آتش سوزی در جنگل در وبینار آرش مزبانی

نکته: لطفا برای لود شدن ویدئو به پایین این برگه بروید و روی «خروج از نسخه موبایل» بزنید تا بتوانید ویدئوها را ببینید.

به گزارش گلونی در این چندماه اخیر شاهد آتش سوزی در جنگل‌های مناطق مختلف کشور بودیم.

آتش‌‌سوزی‌هایی که در این مدت اخیر شکل سریالی به خود گرفته بود و خسارات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست کشور وارد کرد.

کمبود امکانات برای خاموش کردن آتش جنگل‌ها و برخی ناهماهنگی بین مسئولان باعث شد که گرو‌های خودجوش و مردم‌نهاد وارد شده و خودشان دست به کار شوند تا جلوی خسارات آتش‌سوزی‌های گشترده سطح کشور را بگیرند.

گروه‌های مردمی با حضور در منطقبه‌هایی که دچار حریق شدند، تلاش داشتند آتش را خاموش کنند و در این بین نیز پایگاه خبری گلونی با برگزاری وبینارهای آموزشی سعی دارد به این گروه‌ها کمک کند.

تجربه هایی برای مهار آتش

آپارات گلونی را دنیال کنید

انتشار فراخوان‌های پایگاه خبری گلونی باعث شد تا گروه‌های مردم‌نهاد و انجمن‌هایی که در این امر فعالیت می‌کردند با هم ارتباط بگیرند و تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارند و با برگزاری وبینارها و جلسات مختلف به حل مشکلات یکدیگر بپردازند.

باید بدانیم که فعالان هر منطقه تجربه خاصی را در مواجهه با آتش‌سوزی دارند.

مثلا در یک منطقه آتش‌سوزی را می‌شد به وسیله آب‌پاش مهار کرد، اما در منطقه‌ای فقط با دمنده یا آتش‌کوب قادر به مهار آتش بودند.

شنیدن این تجربیات برای هر انجمن باعث انتقال تجربه خواهد شد تا در صورت بروز بحران‌های جدید بتوان بهتر با آتش‌سوزی یا هر مشکلی که ایجاد می‌شود، برخورد نمود.

آرش مزبانی مدیر مناطبع طبیعی شهرستان دره شهر استان ایلام در وبیناری که به به میزبانی پایگاه خبری گلونی برگزار شد، درباره تجربه‌های برخورد با آتش سوزی صجبت کرد.

او در این وبینار درباره حفاظت فردی در آتش، جلوگیری از تلفات فردی، رفتار آتش در شیب، مراقبت از ریزش سنگ در آتش، روش مهار اولیه آتش و روش حفاظت از مهار اولیه صحبت کرد.

پایان پیام

کد خبر : 167710 ساعت خبر : 10:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167710
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات