تعرفه رسمی انجمن عکاسان مطبوعاتی منتشر شد؛ افزایش ۲۰ درصدی تعرفه

تعرفه رسمی انجمن عکاسان مطبوعاتی منتشر شد؛ افزایش ۲۰ درصدی تعرفه

امیر نریمانی مدیر روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی از افزایش ۲۰ درصدی تعرفه رسمی تولید و فروش عکس‌های مطبوعاتی خبر داد.

به گزارش گلونی امیر نریمانی مدیر روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درباره تعرفه جدید این انجمن به خبرگزاری مهر گفت: سال ۱۳۹۹، دومین سالی است که انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی تعرفه رسمی تولید و فروش عکس‌های مطبوعاتی را اعلام و منتشر می‌کند.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از دغدغه‌های اصلی هیأت مدیره جدید این بود که تعرفه‌ای را منتشر کند تا مبنایی برای کارِ عکاسان خبری و مطبوعاتی باشد و به همین دلیل، سه مرحله نظرسنجی آنلاین و جمع آوری اطلاعات انجام دادیم.

در مرحله اول و دوم از همه اعضای انجمن نظرسنجی آنلاین در مورد چگونگی همکاری با رسانه مطبوع‌شان، زمان همکاری، مبلغ دریافتی و همچنین زمان‌بندی دریافتی، نوع بیمه و هزینه‌ها و شرایط دوربین و حق استهلاکی دریافت می‌کنند، صورت گرفت و در مرحله سوم از دبیران عکس رسانه‌ها درباره نوع همکاری و تعداد عکاسان ثابت و حق التصویر، نوع، مبلغ و نحوه پرداختی‌هایشان نظرسنجی صورت گرفت.

پس از جمع آوری این اطلاعات، جلسه هم اندیشی با حضور دبیران عکس رسانه‌ها و اعضای هیأت مدیره انجمن برگزار شد.

تعرفه رسمی انجمن عکاسان مطبوعاتی منتشر شد

نریمانی در مورد قیمت‌گذاری تعرفه سال ۱۳۹۹ گفت: قیمت‌های ارائه شده در تعرفه رسمی سال ۱۳۹۹ بر اساس استانداردهای موجود تعیین شده است.

برآورد قیمتی صورت گرفت مبنی بر قیمت‌های خرید و فروش عکس از آژانس‌های عکس فعال در کشور.

علاوه بر این، جلسه‌ای با عکاسانی که با رسانه‌های خارجی همکاری داشتند، داشتیم و مبالغی که آن آژانس‌ها در قبال عکس به این عکاسان پرداخت می‌کنند، مشخص شد.

همه نظرات و قیمت‌ها جمع آوری شد و بر اساس شرایط موجود این تعرفه منتشر شد.

وی تاکید کرد: با توجه با افزایش قیمت و تورمی که در جامعه وجود دارد، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تصمیم گرفت ۲۰ درصد به مبالغ موجود در تعرفه سال گذشته اضافه کند.

مدیر روابط عمومی انجمن عکاسان مطبوعاتی به بحث مالتی مدیا و تولید ویدئوهای خبری توسط عکاسان اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه رسانه‌ها به تولید و انتشار ویدئوهای خبری تمایل پیدا کردند، در تعرفه امسال سعی کردیم قیمت پایه برای این کار در نظر بگیریم.

برای این منظور نظرسنجی همه جانبه صورت گرفت و با توجه به هزینه‌های تجهیزات و مقدار کاری که صرف می‌شود، تعرفه ویدئوهای خبری را نیز در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز مستقیماً روی گرانی تجهیزات عکاسان تأثیر دارد، یادآور شد: این تعرفه به عنوان تعرفه پایه با قیمت‌های حداقل منتشر می‌شود و به عنوان یک مرجع در اختیار عکاسان قرار می‌گیرد.

این مبالغ کاملاً کارشناسی شده و از دل رسانه‌ها و با توجه به شرایط جامعه تعیین شده است.

نریمانی در پایان گفت: امیدواریم رسانه‌ها به کمک انجمن عکاسان مطبوعاتی بیایند و این تعرفه را در رسانه‌ها به کار گیرند و تلاش کنیم این تعرفه جا بیفتد.

تعرفه رسمی سال ۱۳۹۸ انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران سال گذشته طی نامه‌ای رسمی به مدیران رسانه‌ها اعلام شد و امسال نیز چنین نامه‌ای ارسال خواهد شد.

تعرفه رسمی سال ۱۳۹۹ انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران را اینجا بخوانید.

پایان پیام

کد خبر : 169377 ساعت خبر : 10:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169377
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات