در سفر به گیلان برای جناب مرگ یک صندلی خالی بگذارید

در سفر به گیلان برای جناب مرگ یک صندلی خالی بگذارید

به گزارش گلونی سفرهای هموطنان‌مان به گیلان و مازندران مانند قبل اتفاق می‌افتد.

در مسیرهای بین شهری گیلان گاهی بیشتر از این‌که پلاک بومی باشد پلاک خارج استانی دیده می‌شود و یک جور غم غربت عجیبی گلوی آدم را می‌فشارد.

برای مثال در یک روز از ایام تعطیلات مسیری خارج از رشت و حوالی این شهر را انتخاب کردم و پلاک‌های اطرافم را نوشتم؛ غیر از پلاک تهران که به میزان کافی و حتی بیش از آن وجود داشت، هموطنان دیگری از کرج، قم، زنجان، مازندران، اردبیل، اصفهان و … در مسیر بودند که شاد و برخی کف و سوت‌زنان مشغول لذت بردن از هوای بهاری شمال بودند.

همین دوستان و برخی همشهری‌هایی که کلاً کرونا را تمام شده فرض کرده‌اند باعث شدند تا آمار بستری‌های این ویروس در گیلان بالا برود و از حالت ثبات نسبی خارج شود.

البته که مسافران به این اخبار کاری ندارند و در هر صورت سفر شمال را کنسل نمی‌کنند، فقط یک نکته کوچک را باید خدمت‌تان عرض کنم، عزیزان اگر دور از جان‌تان مرگ می‌خواهید بیایید گیلان.

این‌جا اتفاقات خوبی در انتظارتان نیست. وقتی با خیالی آسوده جلوی یخ بهشت فروشی معروف صف می‌بندید و به راحتی در خیابان مشغول خوردن اخته و آلوچه خمس می‌شوید و هسته‌اش را هم پرت می‌کنید کف آسفالت، انتظار نداشته باشید کرونا بی‌خیال‌تان شود و بگوید «اوه چه مردمان شجاعی، تمام شاخ‌هایم افتاد. بهتر است بی‌خیال شما بشوم و بروم سراغ مردمی که از من می‌ترسند.»

می‌خواهید باور کنید یا نه، کرونا با شما شوخی ندارد، بچه‌های‌تان هم در امان نیستند. چطور می‌توانید در این شرایط با وجود خطر و آمار بیمارانی که در حال بالا رفتن است، باز به سفر بروید و لذت ببرید؟ یعنی حتی لحظه‌ای نگران سلامتی خودتان و عزیزان‌تان نخواهید شد؟

خطر مرگ در سفرهای شمال و هر شهر دیگری برای خودتان و خانوده‌تان وجود دارد.

یک سال مسافرت نروید چه اتفاقی می‌افتد؟ باور کنید نه‌تنها اتفاق بدی نمی‌افتد، بلکه امنیت و سلامت‌تان حفظ می‌شود.

حالا باز اگر اصرار دارید به گیلان سفر کنید تشریف بیاورید، فقط مراقب جناب مرگ با داس و شنل سیاهش باشید که امکان دارد کل مسیر کنارتان نشسته باشد و خاطرات شمال محاله یادم بره را همراه با شما بخواند.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 166706 ساعت خبر : 6:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166706
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات