دعوت از نیروهای داوطلب برای مراقبت از کرونایی‌های بستری

دعوت از نیروهای داوطلب برای مراقبت از کرونایی‌های بستری

به گزارش گلونی ایرنا نوشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باتوجه به افزایش مراجعان و بیماران مبتلا در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه امروز، یکشنبه، در اطلاعیه‌ای از سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های خیریه استان تهران دعوت کرد تا جهت اعزام نیروهای داوطلب برای همراهی بیماران بستری و کمک به آنان در مراقبت‌های اولیه و مهمی همچون تغذیه، تعویض لباس، ارتباط با اعضای خانواده و مواردی از این دست در تعدادی از بیمارستان‌ها همکاری کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: تامین وسایل حفاظت فردی و آموزش خودمراقبتی عزیزان داوطلب به عهده بیمارستان است.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این اطلاعیه ضمن تقدیر از کمک‌های خیرخواهانه و انسان‌دوستانه هموطنان  به بیماران و تیم درمانی بیمارستان‌ها از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون و آرزوی سلامت و توفیق برای هموطنان خواستار همیاری شهروندان شد.

آمار امروز مبتلایان به کرونا در کشور

 دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۲۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به ۲۷۳ هزار و ۷۸۸ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۳۷ هزار و ۷۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری افزود: ۳۵۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، افزود: تا کنون دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

پایان پیام

کد خبر : 169244 ساعت خبر : 4:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169244
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات