دولت و کرونا از موضع خود کوتاه نمی‌آیند

دولت و کرونا از موضع خود کوتاه نمی‌آیند

به گزارش گلونی آمار مبتلایان و درگذشتگان بیماری کرونا در حال افزایش است و با این وجود هنوز تغییری در سیاست‌های کنترلی کشور تغییری داده نشده است.

البته حرف‌هایی زده شده که شاید برخی از محدودیت‌ها در آینده نزدیک بازگردد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران گفت: در این راستا پیشنهاداتی برای افزایش محدودیت‌ها و کنترل بازگشایی‌ها به مقامات بالاتر، ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام شده که در صورت موافقت بخشی از محدودیت‌ها باز می‌گردد.

این حرف یعنی حداقل در چند هفته آینده قرار نیست محدودیت‌ها آنچنان که در وضعیت همه‌گیری این بیماری تاثیر زیادی داشته باشد برقرار شود.

هرگاه مدیران ستاد مبارزه با کرونا در کلامشان از باید و حتما و برخورد قاطع استفاده می‌کنند هم در عمل تغییری در روندها داده نمی‌شود. وای به حال اینکه مانند این مسئول از شاید و احتمالا استفاده کنند.

دولت و کرونا از موضع خود کوتاه نمی‌آیند

وضعیت کرونا در ایران مرحله هشدار را رد کرده است. پیش‌بینی می‌شود تخت‌های ویژه این بیماری در تهران و سراسر کشور در روزهای آینده همگی اشغال شوند و دیگر جایی برای پذیرش بیمار جدید نباشد.

در نتیجه تامین تجهیزات به ویژه دستگاه ونتیلاتور هم به همین صورت با مشکل مواجه می‌شود.

در هر حال امیدی به شروع محدودیت‌ها گسترده و کنترل این بیماری با این روش وجود ندارد. دولت محدودیت‌های مالی و امکاناتی را دلیل این کار می‌داند و تاکنون هم از موضع خود کوتاه نیامده است.

پس برای مردم تنها راهی که می‌ماند رعایت همان توصیه‌های بهداشتی است.

حال که مجبوریم در این شرایط فعالیت‌های کاری و اجتماعی خود را طبق روال عادی انجام بدهیم باید با رعایت بهداشت فردی، خودکنترلی اجتماعی، زدن ماسک و شستن مداوم دست‌ها این خطر را از خود دور نگه داریم.

پایان پیام

نویسنده: محمد پورخداداد

کد خبر : 168195 ساعت خبر : 2:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=168195
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات