ساخت و توزیع آتش کوب ابداعی انجمن محیط زیست قلعه ‌تل باغملک

ساخت و توزیع آتش کوب ابداعی انجمن محیط زیست قلعه ‌تل باغملک

مدیر انجمن دوست‌داران محیط زیست قلعه‌تل گفت: این انجمن برای کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی در نقاط مختلف کشور، یک نوع آتش‌کوب کاربردی و سبک را تهیه کرده و در حال ساخت انبوه و توزیع آن هستیم.

به گزارش گلونی سمیه علی‌دشت روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد آتش سوزی وسیع در سطح جنگل‌های زاگرس و سایر نقاط کشور بوده‌ایم و هزاران هکتار از جنگل‌ها به عنوان ریه‌های کشور را از دست دادیم.

وی افزود: امسال تاکنون آتش‌سوزی‌ها در مناطقی مانند بهبهان صدها هکتار از جنگل‌های بلوط را که جزیی از سرمایه های ملی هستند، از بین برد.

مدیر انجمن دوست‌داران محیط زیست قلعه‌تل اضافه کرد: در میان انفعال سازمان‌های مربوطه، انجمن‌های مردم نهاد و پویش‌های مردمی به این موضوع ورود پیدا کرده و کارهای خوبی را انجام داده‌اند.

علی‌دشت از همکاری انجمن دوست‌داران محیط زیست قلعه تل و موسسه گلونی برای تهیه آتش‌کوب دست‌ساز کاربردی خبر داد و گفت: در گام نخست این حرکت مردمی تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ آتش‌کوب در حال ساخت است که تاکنون ۴۰۰ عدد از این آتش‌کوب‌ها تهیه و در اختیار سمن‌های‌ فعال کشور قرار گرفته ‌است.

وی با بیان اینکه این آتش‌کوب‌ها با مواد اولیه در دسترس ساخته شده‌اند اضافه کرد: در ساخت این آتش کوب‌ها، لوله سبز و پتوی سربازی به کار رفته است؛ کارایی این آتش‌کوب‌ها بسیار بیشتر از نمونه‌های مرسوم است و حمل آنها به ارتفاعات نیز به واسطه وزن کم راحت‌تر است.

ساخت و توزیع آتش کوب

 این فعال محیط زیست ادامه داد: این حداقل امکاناتی است که می‌تواند برای خاموش کردن آتش می‌تواند در اختیار نیروهای مردمی و داوطلب قرار بگیرد؛ متاسفانه نیروی‌های مردمی حتی تجهیزات شخصی مانند لباس مخصوص آتش‌سوزی و ماسک مخصوص در دسترس ندارند که باعث به خطر افتادن سلامت آنها در مواقع فعالیت در مناطقی می‌شود که آتش‌سوزی رخ داده‌است.

علی‌دشت از نهادهای مسوول و مدیران خواست برای حمایت بیشتر از این گروه ها وارد صحنه شوند، و افزود: هرگاه مردم وارد یک عرصه شدند ثمرات مفید و زیادی از خود به جای گذاشته‌اند، امید است که با ورود پویش‌های مردمی و انجمن‌های مردم نهاد در آینده شاهد کنترل بیشتری در برابر آتش‌سوزی‌ها باشیم.

انجمن دوست‌داران محیط زیست قلعه‌تل، یکی از سمن‌های فعال حوزه محیط زیست در استان خوزستان است که در سالیان اخیر فعالیت خوبی در زمینه‌های مختلف انجام داده‌است.

شهر تاریخی قلعه‌تل از توابع بخش مرکزی شهرستان باغملک در شرق خوزستان واقع شده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 166936 ساعت خبر : 12:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166936
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات