لرستان رتبه نخست بیکاری ایران و نظر جناب استاندار

لرستان رتبه نخست بیکاری ایران و نظر جناب استاندار

به گزارش گلونی هنوز زمان زیادی از دستیابی! لرستان به رتبه اول شاخص فلاکت کشور نگذشته بود که نشستن لرستان بر صدر جدول نرخ بیکاری کشور، داغ پیشتازی! در شاخص فلاکت را تازه کرد.

فعالان رسانه‌ای و کارشناسان متعددی به این خبر واکنش نشان دادند و از اینکه لرستان همچنان سکوهای قهرمانی! فلاکت و بیکاری را یکی‌یکی تصاحب می‌کند از درد به خود پیچیدند و بر سرنوشت مردمی که هرروز فقیرتر و بیکارتر می‌شوند گریستند.

لرستان رتبه نخست بیکاری ایران

اما جالب‌ترین و البته عجیب‌ترین واکنش را استاندار لرستان جناب آقای خادمی نشان داد.

ایشان در اظهارنظری بیان می‌کند که «بخشی از این ارقام و آماری که اعلام می‌شود (لرستان بیکارترین استان کشور) از دقت لازم و کارشناسی برخوردار نیست… اعدادی که این روزها اعلام می‌شود حتماً دقت لازم را ندارد، اشتباهات و گاهاً شیطنت‌هایی در آن بوده که باید آن‌ها را اصلاح کنیم».

همگان می‌دانند که مرکز آمار ایران مرجع رسمی اعلام آمار کشور در حوزه‌های مختلف است و در اینکه، ممکن است آماری که اعلام می‌شود، خطا هم داشته باشد، شکی نیست.

مسئولان کشور بارها حداقل برای شاخص‌هایی که روند مثبتی در آن دیده شده است به آن استناد کرده‌اند.

حال چه اتفاقی افتاده است که استاندار محترم لرستان نرخ بیکاری اعلام‌شده در این مرکز را ناشی از «شیطنت» می‌داند و مدعی می‌شود که «دقت لازم را ندارد؟» چه اتفاقی افتاده است که یک مقام رسمی، آمار یک مرجع رسمی را به زیر سؤال می‌برد و خواستار اصلاح اشتباهات آن می‌شود؟ اصولاً مرکز آمار ایران چرا باید در اعلام نرخ بیکاری یک استان شیطنت کند؟ این مرکز قصد زدن کجا و چه کسی را دارد؟

به نظر می‌رسد استاندار محترم لرستان برای روشنگری و شفافیت بیشتر، مستندات شیطنت مرکز آمار ایران را اعلام کند وگرنه با پاک کردن صورت مسئله، مسئله نرخ بیکاری لرستان حل نمی‌شود.

البته استاندار محترم اگر به نرخ بیکاری اعلام‌شده از سوی مرکز آمار شک و شبهه‌ای دارد که دارد، می‌تواند از روش‌های گوناگونی به آن دست یابد.

به‌طور مثال کافی است توسط استانداری لرستان سامانه‌ای طراحی شود و از بیکاران جویای کار( با هر تعریفی که صلاح می‌دانند) لرستان درخواست شود در این سامانه ثبت‌نام کنند. بی‌شک استاندار محترم با نتایج خیره‌کننده‌ای مواجه خواهند شد.

آقای استاندار!

امتحانش کنید. ضرر ندارد.

باور بفرمایید به امتحانش می‌ارزد.

پایان پیام

نویسنده: صالح سوری

کد خبر : 168866 ساعت خبر : 3:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=168866
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات