معتادان به استفاده از تلفن همراه رصد می‌شوند

معتادان به استفاده از تلفن همراه رصد می‌شوند

به گزارش گلونی یونس شکرخواه استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود مطلبی با عنوان پژوهش‌های ژاپنی‌ها درباره اعتیاد به گوشی‌های هوشمند منتشر کرد که در زیر می‌خوانیم.

معتادان به استفاده از تلفن همراه بخوانند

اعتیاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند به یک مشکل اجتماعی روزافزون تبدیل شده است.

حال، پژوهشگران در ژاپن قصد دارند برای کمک به افراد برای ترک این اعتیاد از علم اعصاب و هوش مصنوعی استفاده کنند.

این تحقیق توسط شرکت KDDI، ارائه دهنده خدمات گوشی‌های همراه، و کارشناسان علم اعصاب از موسسه بین‌المللی پیشرفته ارتباطات راه دور مستقر در کیوتو رهبری خواهد شد.

یک نظرسنجی KDDI در ماه دسامبر سال گذشته از حدود ۹۰ هزار کاربر گوشی‌های هوشمند نشان داده است که حدود ۲۵ درصد از آنها نگران زمان بیش از اندازه استفاده از این تلفن‌ها هستند.

از میان آنها حدود ۸۳ درصد گفتند می‌خواهند در این مورد کاری انجام دهند.

این گروه تحقیقاتی قصد دارد از یک وسیله تصویربرداری استفاده کند تا مغز صدها نفر هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند را اسکن کند.

محققان همچنین الگوهای استفاده این افراد را مورد مطالعه قرار خواهند داد.

این فعالیت‌های مغزی توسط هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل خواهد شد تا راه‌هایی برای کاهش این وابستگی بیابند.

این گروه انتظار دارد این تحقیق حدود چهار سال طول بکشد تا اپلیکیشنی بسازند که به کاربران در یافتن و مقابله با این اعتیاد کمک کند.

تلفن هوشمند (به انگلیسی: Smartphone) به گونه‌ای از تلفن همراه گفته می‌شود که توانایی‌های پیشرفته تر و قدرت محاسبات بیشتری نسب به «فیچر فون» ارائه می‌دهد.

این گوشی‌ها دارای قابلیت‌های خاص و کاربردهایی نظیر کامپیوترهای شخصی (PC) هستند. اما نمی‌توانند به قدرت کامپیوترها کار کنند. بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین هستند و قابلیت‌هایی مثل اتصال به اینترنت را نیز دارند.

گوشی‌های هوشمند به خاطر این که کوچک و قابل حمل هستند می‌توان در همه جا از آن‌ها استفاده کرد و کارهای روزمره خود با آن‌ها انجام داد.

پایان پیام

کد خبر : 168758 ساعت خبر : 8:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=168758
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات