ننو یا همان تور استراحت با طناب دار فرقی ندارد

ننو یا همان تور استراحت با طناب دار فرقی ندارد

به گزارش گلونی یکی از وسایل پرطرفدار طبیعت‌گردی ننو یا همان تور استراحت است. اما آیا استفاده از این یک تکه پارچه همان‌قدر که برای طبیعت‌گرد لذت‌بخش است برای طبیعت هم لذت دارد؟

در کمپ‌های گردشگری و طبیعت‌گردی خارجی قسمت‌هایی از قبل تعبیه شده که طبیعت‌گردان موظف هستند ننوهای خود را از آن آویزان کنند و برای ولو شدن روی ننوی خود از درختان استفاده نکنند.

ننو یا همان تور استراحت

اما در کشور ما که چنین مکان‌هایی با این تجهیزات وجود ندارد طبیعت‌گردان جز درختان محیط زیست احتمالاً مکان مناسبی برای نصب ننوهای خود ندارند. درنتیجه درختان را ابزار ولو شدن خود در زیر سایه و چند دقیقه خوابیدن می‌کنند.

این ننوها طناب‌های محکمی دارند که مانند طناب دار به گرد حلقوم درختان می‌افتند و نفس آن‌ها را می‌برند.

فرد طبیعت‌گرد ننوی خود را به یک درخت آویزان می‌کند و روی آن لم می‌دهد و بعد از چند دقیقه آن را باز می‌کند و شاید برای همیشه از آنجا می‌رود اما زخمی که طناب‌های ننو روی پیکر درخت طفلک انداخته‌اند روزها و و ماه‌ها بر بدن آن به جای می‌ماند و در صورت تکرار این عمل ممکن است درخت مذکور نابود شود.

به همین راحتی یک طبیعت‌گرد می‌تواند برای هیچ و پوچ به محیط زیستی که همه ما در آن سهم داریم و مالک آن هستیم آسیب بزند.

پس اگر محیط زیست برایمان ارزش دارد نباید از ننو به این سبک استفاده کنیم و به دیگرانی هم که استفاده می‌کنند باید تذکر بدهیم.

این ننوها به خاطر قیمت پایینی که دارند و حجم کمی که اشغال می‌کنند در بین طبیعت‌گردان طرفدار بسیاری دارند اما سوال اینجاست که آیا استفاده از این یک تکه پارچه همان‌قدر که برای طبیعت‌گرد لذت‌بخش است برای طبیعت هم لذت دارد؟

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 169248 ساعت خبر : 1:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169248
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات