چگونگی مراقبت از بیماران خفیف کرونا در منزل ابلاغ شد

چگونگی مراقبت از بیماران خفیف کرونا در منزل ابلاغ شد

مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت از ابلاغ راهنمای نحوه مراقبت از بیماران خفیف مبتلا به کووید ۱۹ در منزل خبر داد.

به گزارش گلونی و به نقل از ایسنا، دکتر مریم رسولی با اعلام این خبر افزود: با توجه به همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در کشور و محدودیت تخت‌های بیمارستانی و نیروی پرستاری مورد نیاز جهت مراقبت از بیماران بستری و با در نظر گرفتن ظرفیت مراکز مشاوره و ارایه خدمات پرستاری در منزل، معاونت پرستاری با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اقدام به تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خفیف در منزل به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور کرد.

چگونگی مراقبت از بیماران خفیف کرونا در منزل

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت در ادامه گفت: افراد دارای علایم خفیف تحت شرایط خاص مندرج در این دستورالعمل، نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند و مطابق با دستور پزشک، ادامه درمان آن‌ها می‌تواند در منزل انجام شود.

لذا با توجه به اهمیت مراقبت‌های پرستاری در منزل، آموزش خودمراقبتی به بیمار و خانواده و در راستای حمایت خانواده‌ها و مراقبت از بیمار و همچنین برای استفاده مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل در جهت افزایش ایمنی بیمار و جلوگیری از گسترش این بیماری، ویرایش دوم راهنمای “نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ خفیف در منزل” جهت استفاده بیماران، خانواده آن‌ها و مراکز مذکور با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی تبریز، ویرایش و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

کروناویروس‌ها  خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

کروناویروس‌ها در دههٔ ۱۹۶۰ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 166861 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166861
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات