ادارات دولتی در کرونا بهتر عمل کردند یا نانوایی‌ها؟

ادارات دولتی در کرونا بهتر عمل کردند یا نانوایی‌ها؟

به گزارش گلونی بیشترین موارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌های دولتی و کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها گزارش شده است.

این مطلب را سخنگوی وزارت بهداشت گفته است و خبرگزاری‌ها هم آن را منتشر کردند اما پشت این خبر یک حقیقت نهفته است که با هم آن را مرور می‌کنیم.

ادارات دولتی در کرونا

شاید پس از خواندن این خبر بگویید آفرین به سازمان‌ها و ادارات دولتی که اینقدر به سلامت مردم کشورشان اهمیت می‌دهند و برای نانواها سری به نشانه افسوس تکان بدهید و بگویید چه آدم‌های بی‌مبالاتی هستند.

اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است. ما باید برای رسیدن به آمار واقعی و درست، میان اطلاعاتی که داریم نسبت بگیریم.

یعنی به شرایط و امکانات و تجهیزات دقت کنیم و با توجه به آن‌ها بگوییم ادارات دولتی بهتر عمل کردند یا نانوایی‌ها.

اولا که ادارات و سازمان‌های دولتی به دلیل اینکه رئیس‌شان بالای سرشان است از ترس کاهش حقوق هم که شده مجبورند پروتکل‌ها را رعایت کنند.

از طرفی کارمندان ادارات و سازمان‌های دولتی این روزها به دستور خود دولت نصف هفته را با حقوق در منزل می‌مانند.

پس آن نصف دیگر را که در اداره هستند از رعایت پروتکل‌های سخت و نفس‌گیر بهداشتی خیلی خسته نمی‌شوند.

محیط کاری ادارات و سازمان‌های دولتی هم خیلی نیاز به بهداشت آنچنانی ندارد و اگر هم داشته باشد با اضافه کردن دو نیروی خدماتی جدید و ریختن پول نفت به حساب‌شان، شروع می‌کنند به تمیزکاری.

در آن سو اما نانواهای طفلک نه به پول نفت وصل هستند که نیروی خدماتی استخدام کنند و نه نصف هفته را در منزل با حقوق استراحت می‌کنند. محیط کارشان هم که باید به شدت تمیز باشد و این خودبه‌خود کار را سخت و طاقت‌فرسا می‌کند.

پس هنگام مقایسه دو قشر مختلف فقط به نتیجه پایانی نگاه نکنید. روند کار را ببینید. شرایط و امکانات را بسنجید. بعد یک قشر را تمیز و گوگولی‌مگولی معرفی کنید.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 171981 ساعت خبر : 7:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171981
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات