اطلاعات کافی در مورد واکسن روسی کرونا نداریم

وزیر بهداشت آلمان:

اطلاعات کافی در مورد واکسن روسی کرونا نداریم

وزیر بهداشت آلمان گفت: در مورد واکسن تولید شده کووید-۱۹ در روسیه تردید وجود دارد.

به گزارش گلونی از ایسنا، «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه نسبت به ساخت و تایید اولین واکسن کووید-۱۹ در روسیه تردید وجود دارد، اظهار کرد: مساله مهم و کلیدی تولید محصولی ایمن و تست شده است نه ساخت اولین واکسن!

واکسن روسی کووید-۱۹ با نام “اسپوتنیک وی” هنوز مرحله نهایی آزمایشات را به طور کامل سپری نکرده است و تایید قانونی آن پس از گذشت کمتر از دو ماه انجام تست انسانی انجام می‌گیرد.

اطلاعات کافی در مورد واکسن روسی کرونا نداریم

به نوشته روزنامه دیلی میل، وزیر بهداشت آلمان افزود: برای اعتماد به چنین واکسنی حتی در دوران همه گیری بیماری ضروری است مطالعات، آزمایشات و تست‌های مرتبط به درستی انجام گیرد تا بتوان آن را عمومی ساخت.

وی البته تاکید کرد: مشکل این است که ما اطلاعات کافی در مورد این واکسن نداریم چرا که مقامات روس در رابطه با این واکسن اطلاعات شفافی ارائه نکرده‌اند.

سبدمان را در صف خرید واکسن کرونا گذاشته‌ایم

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت اصول و شیوه‌ نامه‌های بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا، درباره واکسن این بیماری نیز گفت: همپای حرکت داخلی و ملی، برای خرید واکسن در مجمعی که در سازمان جهانی بهداشت تشکیل شده، شرکت می‌کنیم و سبد خودمان را در صف خرید هم گذاشتیم تا اگر جایی در دنیا زودتر توانست واکسن را عرضه کند، آن را برای شهروندان‌مان خریداری کنیم.

پدیده کووید-۱۹ دارد شیوه جدیدی از زندگی را به ما تحمیل می‌کند. گرچه که اصحاب رسانه بسیار خوش درخشیدند و هم عظمت کار بزرگی که اتفاق افتاد را در کنار مدافعان سلامت به تصویر کشیدند و از سوی دیگر هم در جهت ارتقاء دانش بهداشتی کشور، نقش ارزنده‌ای ایفا کردند.

پایان پیام

کد خبر : 171782 ساعت خبر : 4:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171782
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات