تأمین اجتماعی و بحران همه گیری بیماری بر اشتغال کشور

تأمین اجتماعی و بحران همه گیری بیماری بر اشتغال کشور

به گزارش گلونی و به نقل از رئیس موسسه عالی پژوهش‌های تأمین اجتماعی: « مطالعات حاکی از اثرات گسترده همه‌گیری بر اشتغال کشور است.
در دوره همه‌گیری در بهترین حالت ۹/۲ میلیون نفر و در بدترین حالت ۴/۶ میلیون نفر از کل شاغلان کشور کاسته می‌شود».

از زمانی که ویروس کرونا دامنگیر مردم جهان شد تا به امروز نه تنها سلامت عمومی مردم و جنبه‌های پزشکی و درمانی زندگی آنها تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است بلکه سایر جنبه‌های زندگی اجتماعی مردم و همچنین بخش‌های اقتصادی کشورهای درگیر را نیز به شدت تحت سیطره خود درآورده است.

ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در این چند ماه اخیر، رخدادهایی در اقتصادش مشاهده می‌گردد که عامل اصلی ایجاد آن‌ها شیوع ویروس کووید- ۱۹ است.

تأمین اجتماعی و بحران همه گیری بیماری

بر اساس پژوهشی که در مرکز پژوهش‌های عالی تأمین اجتماعی صورت گرفته است به نظر می‌رسد تأثیرگزاری ویروس در بخش‌های اقتصادی تنها محدود به کاهش رونق بازار و کسب و کار نیست، بلکه در صورت شیوع همه‌گیری می‌تواند بسیاری از شاغلین، در خدمات و موسسات مختلف را خانه‌نشین نماید و خدماتی را که توسط آنها به چرخه اقتصادی ارائه می‌گردید به تعطیلی بکشاند.

شاید این مسئله فقط روی خوش ماجرا باشد. و بدتر از آن اینکه احتمال دارد درصدی از شاغلین مبتلا، جان خود را از دست بدهند که در این صورت جایشان برای همیشه در آن فعالیت اقتصادی مورد تصدی، خالی خواهند ماند.

اگر شیوع بیماری را یک بحران تلقی کنیم، اینکه دولت بتواند در زمان شیوع بیماری وجود افراد شاغل بیمار در منزل و یا شاغلینی که فوت کرد‌ه‌اند را مدیریت نماید نیز به نوبه خود یک بحران تمام عیار دیگر است که تأمین اجتماعی موظف است با نظارت به موقع و ارائه راهکارها از آن به سلامت عبور کند.

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

کد خبر : 172870 ساعت خبر : 12:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=172870
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات