تاثیر نمک در پیشگیری از کرونا و تلویزیونی که اینستاگرام شده است

تاثیر نمک در پیشگیری از کرونا

به گزارش گلونی در این چند ماه که کرونا درگیرمان کرده، اقبال به برنامه‌های پزشکی صداوسیما هم بیشتر شده است.

مادرم بیماری‌های خودش مثل قند و اوره و قلب و ساییدگی استخوان و آرتروز گردن و چه و چه را رها کرده و چسبیده به تلویزیون برای دیدن برنامه‌های پزشکی در مورد کرونا.

تاثیر نمک در پیشگیری از کرونا

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

احتمالا این توفیق اجباری نصیب همه خانواده‌ها شده است و به اجبار و زوری سرانه دیدن تلویزیون ملی بالا رفته است.

از قدیم هم یک اطمینان و خوشبینی نسبت به برنامه‌های پزشکی در خانم‌های خانه‌دار وجود دارد و هر ادعایی که پزشکان کنند انگار آخرین و موثق‌ترین خبر است.

پیش فرض همه ما هم این است که تلویزیون به عنوان رسانه رسمی و دولتی باید معتبرترین و به‌روزترین اخبار و اطلاعات را در مورد کرونا منتشر کند.

اما این رسانه اکنون خود را در حد یک پیج اینستاگرامی پایین آورده است و اطلاعاتی به بیننده منتقل می‌کند که دیگر زنان خانه‌داری را که مانند چشمشان به این برنامه‌ها اطمینان داشتند هم به خنده وا می‌دارد.

نمونه آخرش هم استفاده از نمک برای پیشگیری و درمان کرونا در یکی از این برنامه بود.

مهمان محترم این برنامه یکهو ماسک را از دهان کنار زد و یک قوطی نمک نشان داد و کشف بزرگش را رونمایی کرد.

ایشان که به گفته خودش به اجبار تهیه‌کنندگان برنامه ماسک زده است، معتقد بود که می‌شود با «زدن یه پَر نمک» از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرد و با قرقره آب نمک درمانش کرد.

دو مجری برنامه هم از مهمان خود این سوال ساده را نپرسیدند که چطور می‌شود در طول این چند ماه هیچ کدام از مجامع علمی داخل و خارج این راه درمان را کشف نکرده باشند و سند علمی این ادعا چیست.

چند روز پیش هم که پزشک دیگری زدن نیش زنبور به باسن را تجویز کرده بود.

کسان دیگری هم آمده‌اند که داروهای گیاهی را توصیه می‌کنند که حتی آبریزش بینی هم نمی‌توانند درمان کنند چه برسد تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس مهلکی مانند کووید ۱۹.

اقبال مردم و سندیت اطلاعاتش مدت‌هاست برای مردم کمرنگ شده است. ته‌مانده اعتماد هم مربوط به برنامه‌های خانوادگی و پزشکی بود که تلویزیون کم‌کم با اینگونه برنامه‌ها که بیشتر طنز است تا پزشکی، همین قشر زنان خانه‌دار را هم از دست می‌دهد.

پایان پیام

نویسنده: محمد پورخداداد

کد خبر : 171932 ساعت خبر : 2:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171932
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات