ترک قرنطینه پس از ابتلا به کرونا و چند نکته اساسی در مورد استفاده از ماسک

چند نکته درباره استفاده از ماسک و ترک قرنطینه پس از ابتلا به کرونا

توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های امریکا (CDC)

به گزارش گلونی ممکن است ماسک از فردی که آن را می‌زند در مقابل (بطور کامل) محافظت نکند اما ممکن است از انتقال ویروس توسط این فرد به سایرین جلوگیری کند.

ترک قرنطینه پس از ابتلا به کرونا

مطالعات نشان می‌دهند که افراد بی‌علامت و یا افرادی که هنوز علامت‌دار نشده‌اند می‌توانند ویروس را به سایرین منتقل کنند، بنابراین استفاده از ماسک در خارج از منزل خصوصا زمانی که قادر به حفظ فاصله با دیگران نیستید قویا توصیه می‌شود.

پوشیدن ماسک کمک می‌کند تا افراد مبتلا ویروس را به سایرین منتقل نکنند خصوصا افرادی که در معرض خطر بیشتری در برابر این ویروس هستند.

استفاده گسترده افراد جامعه از ماسک می‌تواند به کاهش انتقال ویروس کمک کند.

همچنین باید بدانید که استفاده از ماسک به همراه سایر اقدامات پیشگیرانه همچون شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و ضدعفونی کردن سطوح موثر خواهد بود.

آیا استفاده از ماسک‌های دریچه‌دار توصیه می‌شود؟

هدف استفاده از ماسک این است که از پخش شدن قطرات تنفسی خود جلوگیری کنیم تا دیگران به بیماری مبتلا نشوند.

اما زمانی که از ماسک‌های دریچه‌دار استفاده می‌کنیم بازدم ما (همراه با قطرات تنفسی ما که ممکن است به ویروس نیز آلوده باشند) از طریق دریچه‌ها خارج می‌شوند و دوباره باعث ایجاد بیماری در سایر افراد شوند.

پاسخ به یک سوال پر تکرار در مورد پایان دادن به قرنطینه پس از ابتلا به ویروس کرونا

پس از مشاهده علائم کرونا و یا مثبت شدن تست کرونا چه هنگام می‌توانیم قرنطینه را ترک کرده و به زندگی عادی بازگردیم؟

بر اساس آخرین دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری امریکا (CDC) که آخرین بار در تاریخ ۲۰ جولای به روز رسانی شده است شرایط ترک قرنطینه پس مشاهده علائم به صورت زیر می‌باشد:

افرادی که خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند حداقل ۱۰ روز پس از شروع علائم و نداشتن تب بعد از ۲۴ ساعت بدون مصرف داروهای تب بر و بهبود سایر علائم می‌توانند قرنطینه خانگی را ترک کنند.

تعداد کمی از افراد که دچار علایم شدید شده‌اند ممکن از بیش از ده روز ناقل باشند و بهتر است تا بیست روز بعد از شروع علائم در قرنطینه بمانند.

پایان پیام

مترجم: مریم قره گزلو

کد خبر : 171479 ساعت خبر : 3:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171479
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات