توصیه های پزشکی در برخورد با بیماری کرونا به گونه‌ای باشد که سردرگمی ایجاد نکند

توصیه های پزشکی در برخورد با بیماری کرونا به گونه‌ای باشد که سردرگمی ایجاد نکند

به گزارش گلونی مدیر تفکیک در مبدأ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: «توصیه‌های ما این است که شهروندان بعد از مصرف ماسک و دستکش حتماً آن‌ها را در بخش زباله‌های تر قرار دهند تا باعث آلودگی نشوند.

این مسئله نیز به این دلیل است که این زباله‌ها جرء زباله‌های خشک نیستند».

از زمان شروع بحران کرونا، هر انسانی که روی کره خاکی زندگی می‌کند دائماً‌ گوش به زنگ است تا ببیند چه توصیه ایمنی جدیدی را باید جدی بگیرد تا سلامتی‌اش حفظ شود.

اما این مسئله برای ایرانی‌هایی که روی این کره خاکی زندگی می‌کنند اندکی متفاوت است.

توصیه های پزشکی در برخورد با بیماری کرونا

در ایران مردم باید دائماً حواس‌شان باشد که در بین توصیه‌های متعدد ارگان‌های مختلف که بعضاً نیز بین آنها توصیه‌های ضد و نقیضی پیدا می‌شود، گیج و سردرگم نشوند.

که البته بیشتر مواقع عده‌ای از مردم گیج می‌شوند و هیچ توصیه‌ای را جدی نمی‌گیرند.

یک نمونه‌‌ بارزش همان بود که در همان روزهای نخست شیوع بیماری واقعاً بر هیچ ایرانی واضح و مبرهن نگشت که آيا قرنطینه چیز خوبی است یا فقط یک کار از مد افتاده و بی‌خودی است.

البته هنوز هم معلوم نشده است و برای همین بعضی‌ها کلا بی‌خیال قضیه قرنطینه شدند.

نمونه آخرش نیز همین رهنمود سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران است.

البته نمی‌گویم که ایشان اشتباه گفته‌اند. فقط همانطوری گفته‌اند که مردم خودشان باید حواسشان باشد که گیج نشوند. بنده‌های خدا مردم!

یک عمر نشستند و برخواستند و از اخبار شنیدند که پلاستیک‌ها قابل بازیافت هستند و زباله خشک محسوب می‌شوند.

از طرفی زباله‌های ناشی از مواد خوراکی زباله تر محسوب می‌شوند که آنها را نیز می‌توان به کمک کرم خاکی به کود ارگانیک تبدیل کرد و استفاده نمود.

کشفیات جدید افسانه بایگان درباره کرونا باعث حیرت جهانیان شد
ویدئو های بیشتر در نماشا

اما حالا که کرونا آمده است هیچ مسولی از روز اول نگفت که ماسک و دستکش زباله عفونی محسوب می‌شود و نه تنها در زباله‌های خشک که حتا در زباله‌های تر نیز نباید وارد شود.

آن‌وقت بعد از شش ماه که از شیوع بیماری کروناویروس می‌گذرد و معلوم نیست که در موج‌ چندم بیماری سیر می‌کنیم، یک مسولی خیلی آرام و خونسرد به مردم توصیه می‌کند که ماسک و دستکش زباله تر است و نه خشک.

به نظر شما مردمی که لیوان‌های یکبار مصرف نذری‌هایشان را در خیابان رها می‌کنند تا تفکیک از مبدأ، خودش تکلیف تر و خشک بودن آن‌را تعیین نماید به خوبی متوجه می‌شوند که بالاخره ماسک و دستکش‌های‌شان را کجا باید امحا نمایند؟!

پایان پیام

نویسنده:بهاره حاصلیان

کد خبر : 171414 ساعت خبر : 11:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171414
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات