جنگل هیرکانی نماد ملی ایران

جنگل هیرکانی ماد ملی ایران

هر کشوری منابع و سرمایه‌های خاص خودش را دارد. این منابع عموما بر اساس موقعیت جغرافیایی آن کشور و عوامل دیگر در آن‌جا وجود دارند و همیشه حکم سرمایه‌ای ارزشمند را داشته‌‌اند که حفظ و حمایت از آن‌ها تلاش مهمی در جهت بقای‌شان بوده است.

به گزارش گلونی کشور ما اما سرشار از این چنین منابع مهمی است که خیلی اوقات ما قدر آن‌ها را ندانسته و نمی‌دانیم و در نتیجه تلاشی هم در جهت حفظ‌شان نکرده‌ایم.

جنگل هیرکانی نماد ملی ایران

از نفت، گاز و معادن ارزشمند، همین منابع سرد و بی‌روح که بگذریم می‌رسیم به منابعی که وجودشان از جهات زیادی برای کشور سود دارد.
منابعی که فقط فایده‌رسان نیستند، بلکه زیبایی‌شان هم خیره کننده است.

جنگل هیرکانی نمونه‌ای از این منابع طبیعی مفید هستند که خیلی وقت است نسبت به آن‌ها بی‌توجه شده‌ایم و یادمان رفته تا چه اندازه به آن‌ها نیاز داریم.

جنگل های هیرکانی یک نماد ملی هستند که باید خیلی مراقب‌شان باشیم، در حال حاضر ولی مسائل محیط زیستی چنان به حاشیه رفته که دیگر کمتر کسی دلش به حال طبیعت و حفظ آن می‌سوزد، ان‌جی‌او ها و سمن‌ها هم که با وضعیت پیش آمده انگار به خواب زمستانی رفته‌اند و خبری ازشان نیست.

این جنگل‌ها قدمتی حدودا ۲۵ تا ۵۰ میلیون سال دارند به طوری که آن‌ها را به عنوان موزه‌های طبیعی می‌شناسند.

اما قسمت ناگوارش این‌جاست که بخش وسیعی از جنگل‌های هیرکانی منقرض شده و تنها مساحت کمی از آن‌ها باقی مانده است و ما برای حفظ همین درصد کم هم تلاش نمی‌کنیم.

در این جنگل‌ها گونه‌های جانوری و پرندگان مختلفی وجود دارد که از نظر محیط زیست بسیار ارزشمند می‌باشند. به همین دلیل است که باید به این سرمایه بزرگ ملی به چشم گنجی ارزشمند نگریست و خیلی بیش‌تر از گذشته برای حفظ کردن آن برنامه ریخت.

پایان پیام

کد خبر : 170796 ساعت خبر : 1:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=170796
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات