خواب شبانه و آرامش با زیر خط فقر بودن افراد چه ارتباطی دارد؟

خواب شبانه و آرامش با زیر خط فقر بودن افراد چه ارتباطی دارد؟

به گزارش گلونی نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که میزان درآمد افراد با میزان خواب شبانه آنها ارتباط مستقیمی دارد. این خبر را سی‌ان‌ان منتشر کرد.

محققان طی پژوهشی دریافتند تنها حدود نیمی از افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند می‌توانند شب‌ها بین هفت تا هشت ساعت استراحت کنند، در حالی که این رقم در میان افراد بالغی که بالای خط فقر زندگی می‌کنند ۶۶.۶ درصد است.

خواب شبانه و آرامش

به اعتقاد کارشناسان، یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش نسبت خواب افراد فقیر این است که آنها به دلیل نبود امنیت مالی و درآمد ثابت مجبور به فعالیت روزانه بیشتری هستند، همچنین افراد ثروتمند می‌توانند در مناطق آرام‌تری زندگی کنند.

یعنی یک عمر کلاهی به چه بزرگی سرمان گذاشتند!

هر کتابی را باز کردیم که کمی سطح سوادمان بالاتر برود، داستانش به صورتی پنهانی و زیرپوستی می‌خواست حالیمان کند که در این دنیا فقیرترها خوشبخت‌تر هستند.

نویسنده‌های کتاب‌ها نیز این عبارت «پول خوشبختی نمی‌آورد» را آنچنان در عمق ذهن و جانمان نفوذ دادند که حاضر بودیم کتاب «چگونه قورباغه‌مان را قورت بدهیم» را بخوانیم اما برای خواندن کتاب «پدر پولدار و پدر بی‌پول» وقت نگذاریم.

یا وقتی کتاب «چشم دل بگشا» کاترین پاندر را در پشت ویترین کتاب‌فروشی ببینیم، تصور کنیم که از همان کتاب‌های معرفتی است که فعلا مناسب سن و سال ما نیست.

در مدرسه خواستیم انشای علم بهتر است یا ثروت را بنویسیم، از ترس نمره، همان را که معلم‌مان می‌خواست را نوشتیم: «البته که علم بهتر از ثروت است. زیرا با علم می‌توان به ثروت دست یافت. اما با ثروت که نمی‌شود به علم دست یافت».

غافل از اینکه در سال‌های آینده، زندگی اجتماعی‌مان دقیقاً برعکس این تصور کودکانه‌مان پیش خواهد رفت.

به تماشای سریال‌های تلویزیونی نشستیم. بازهم صد رحمت به کتاب و تصورات کودکی‌مان!

در بسیاری از این سریا‌ل‌ها دقیقاً نکته‌ای که روی آن تأکید موکد می‌کردند همین «خواب شبانه» بود.

در حالیکه قهرمان زیر خط فقری قصه، خواب هفتمین پادشاه را می‌دید قهرمان ثروتمند داستان با سه عدد قرص آرامش‌بخش نیز خوابش نمی‌برد.

از آن زمان به بعد فوبیای خواب شبانه آمد به سراغمان. بیشتر شب‌هایی که از فکر نداشتن کار و خانه و مخارج زندگی خوابمان نمی‌برد، احساس می‌کردیم که به مرحله دست‌یابی به ثروت وارد شده‌ایم.

حالا این تحقیق کارشناسان را کجا دلمان بگذاریم؟ الان که معلوم شده است تمام آن بی‌خوابی‌های شبانه مال زیر فقر بودنمان بوده است را چه کنیم؟

حداقل تا قبل از این در ناخودآگاهمان فکر می‌کردیم ثروتمند شده‌ایم که دیگر خواب شبانه نداریم. حالا که معلوم شد زیر خط فقریم که خواب شبانه نداریم سر به کدام بیابان بگذاریم؟

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

کد خبر : 171563 ساعت خبر : 1:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171563
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات