صعود به قله دماوند حتا با وجود محدودیت‌های کرونایی

حتا ممنوعیت‌های مربوط به شیوع کرونا نیز نتوانست مانع از صعود به قله دماوند شود

به گزارش گلونی همزمان با شیوع گسترده ویروس کووید- ۱۹ در ایران، به منظور جلوگیری از همه‌گیری بیشتر محدودیت‌های بسیاری از طرف ستاد مبارزه با ویروس کرونا اعمال گردید. که این ممنوعیت‌ها نه تنها در زمینه تردد شهروندان در سطح شهر، بلکه در کلیه امکان تفریحی حتا «کوهنوردی» را نیز شامل می‌شود.

صعود به قله دماوند

اما با وجود تمام هشدارها و ممنوعیت‌ها برای صعود به «دماوند»، طبق آمار اعلام شده از سوی ستاد پیشگیری حوادث کوهستان بیش از ۳۰۰۰ نفر در طول چهار روز در مسیر جنوبی دماوند حضور داشته‌اند.

به گزارش گلونی، ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان قله دماوند اعلام کرد که در تعطیلات آخر هفته با وجود ممنوع بودن صعود به دماوند اما این ستاد پرکارترین هفته خود را گذرانده است که بسیار هم پر حادثه بوده است.

شرح حوادث این ستاد در روز چهارشنبه ۸ مرداد به صورت زیر گزارش شده است:

۲۷ مورد مشکل ams
۴ مورد پیچ خوردگی پا
۶ مورد فشار بسیار بالای قلبی
۷ مورد مشکل گوگرد گرفتگی چشم
۳مورد گوگرد گرفتگی معده
۴ مورد تب و لرز
۳ مورد هیپوترمی
۷مورد پانسمان
۱مورد تشنج

این موارد حتا در شرایط عادی نیز روز پرحادثه‌ای را برای ستاد حوادث کوهستانی تعریف می‌کند و این درحالی است که در شرایط بیماری کرونا به سر می‌بریم و نیروی‌های امداد رسانی تا صبح روز پنجشنبه مشغول یاری به افرادی بوده‌اند که بی‌توجه به ممنوعیت‌های اعمال شده به قله دماوند صعود کرده‌اند.

حوادث تنها به همین روز ختم نمی‌شود و در سه روز پایانی هفته گذشته نیز ادامه یافته است.

نداشتن آمادگی جسمانی، نداشتن تجربه و علم کافی در صعود به دماوند و از همه مهمتر عدم مسولیت‌پذیری سرپرستان برنامه و بی‌توجهی به کلیه توصیه‌های امنیتی و امدادگران مبنی بر عدم صعود به دماوند سبب شده است که بیش از ۹۰ درصد این حوادث روی دهد.

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

کد خبر : 171459 ساعت خبر : 3:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171459
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات