عرضه نفت در بورس چگونه منجر به گشایش اقتصادی می‌شود؟

عرضه نفت در بورس چگونه منجر به گشایش اقتصادی می‌شود؟

به گزارش گلونی گویا دولت قصد دارد با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز تا سقف ۲۰۰ میلیون بشکه نفت در بورس پیش‌فروش کند و این همان گشایش اقتصادی وعده داده شده توسط رییس‌جمهور است.

از آنجایی که نفت ما مشتری ندارد و مشتری‌هایی هم که دارد پول نفت‌مان را نمی‌دهند، دولت برای آنکه این نفت روی دستش باد نکند و از طرفی کسری بودجه را جبران کند می‌خواهد آن را به خلق الله بفروشد بعد که از این تنگنا عبور کردیم و اوضاع تعاملات بین‌المللی بهتر شد همان نفت را به قیمت روز جهانی از خلق الله بخرد.

عرضه نفت در بورس

خیلی هم عالی. بسیاری از کارشناسان با این کار دولت موافق هستند و آن را برای بهتر شدن حال و روز اقتصاد کشور مفید می‌دانند. اما واقعا عرضه نفت در بورس گشایش اقتصادی است؟ الان اگر نفت در بورس عرضه شود و ما آن را بخریم زندگی‌مان بهتر می‌شود؟

قدرت خریدمان بهبود می‌یابد؟ اصلا اگر کسی پول نداشته باشد نفت بخرد چه؟

حقیقتش ما زخم خورده‌ایم. چشم‌مان ترسیده است. نکند دولت نفت را با قیمت دلار ۲۰ هزار تومانی به ما بفروشد بعد در زمان خرید بگوید دلار که ۴۲۰۰ تومان است و آن را با دلار ۴۲۰۰ تومانی از ما بخرد؟

از طرفی اینکه یک چیز را به مردم بفروشیم بعد همان را از مردم بخریم که ایده بکر و جدیدی نیست. از اوراق مشارکت گرفته تا همین سهام عدالت هم همین کارکرد را داشتند. آیا گشایش اقتصادی صورت گرفت؟

کشور ما و همچنین مردم به طرح‌های فوری نیاز دارند که بلافاصله زندگی‌ها را با تاثیرات مثبتی روبه‌رو کند.

تا این درختی که دولت کاشته است میوه بدهد خیلی‌ها از گرسنگی تلف خواهند شد. پس تا روز ثمربخشی این درخت ما به فست‌فود احتیاج داریم.

البته لازم به ذکر است شاید این ایده منجر به گشایش اقتصادی شود اما بدون شک این گشایش اقتصادی بیشتر برای دولت است تا ملت.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 171513 ساعت خبر : 6:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171513
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات