نمایشگاه سالانه آثار هنری مهرسان و ۱۹۹ اثر از ۹۹ هنرمند

۱۹۹ اثر از ۹۹ هنرمند در نمایشگاه سالانه آثار هنری مهرسان

نمايشگاه فروش سالانه آثار هنرى مهرسان با نام «٩٩ در ٩٩» در پردیس فرهنگی هنری مهرسان در حال برگزاری است.

به گزارش گلونی این نمایشگاه شامل ١٩٩ اثر از ٩٩ هنرمند معاصر ايران از جمله عبدى اسبقى، هانيبال الخاص، رضا افسرى، رضا بانگيز، محمدعلى بنى اسدى، ساغر پزشكيان، آنه محمد تاتارى، صادق تبريزى، حميد جبلى، مهدى حسينى، رضا خدادادى، احمد خليلى فرد، كامبيز درمبخش، پرويز روزبه، بهزاد شيشه گران، نجوا عرفانى، كيوان عسگرى، يعقوب عمامه پيچ، منصور قندريز، آربى كشيشيان، پرويز كلانترى، مهرداد محب على، شهلا محجوبى، مهنوش مشيرى، منوچهر معتبر، فرشيد ملكى، مانلى منوچهرى، كيوان مهجور، على ندايى، جواد نوبهار، منوچهر نيازى، رضا هدايت و… است.

اين نمايشگاه آثارى با ابعاد كوچک را شامل مى شود و از ٢٧ تير آغاز شده و تا ٢٧ مرداد ٩٩ در نگارخانه مهرسان پرديس فرهنگى هنرى مهرسان ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه سالانه آثار هنری مهرسان

بزرگترين ضلع هر كدام از آثار ارائه شده در اين نمايشگاه ٥٠ سانتى متر در نظر گرفته شده و قيمت آثار از ٥٠٠ هزار تا ٥٠ ميليون تومان ارزشگذارى شده است.

ورود عموم به پردیس فرهنگی هنری مهرسان واقع در میدان انقلاب، خیابان کارگرشمالی، بالاتر از خیابان فرصت براى بازديد از اين رويداد آزاد است.

هانیبال الخاص

هانیبال الخاص (۲۶ خرداد ۱۳۰۹ کرمانشاه – ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ کالیفرنیا)، نقاش، منتقد و مدرس هنری، مترجم و نویسنده آشوری‌تبار اهل ایران بود.

الخاص از نقاشان نوگرای معاصر ایران بود که بیش از سی و پنج سال از زندگیش را در آموزش سپری کرد اما همواره نقاشی بر کارهای دیگرش سایه افکنده بود.

وی که آغازگر طراحی فیگوراتیو در نقاشی نوگراست و یکی از تأثیرگذارترین نقاشان و مدرسان هنری بر جریان هنر معاصر نقاشی ایران بود.

برای نقاشی‌های الخاص می‌توان چند محور گوناگون در نظر گرفت؛ نخست وفور فیگور انسانی بر بستر تابلوست.

فضا در آثار او با پیکره‌هایی در ابعاد و حالات مختلف لبریز می‌شود و ارتباط میان این چهره‌ها و اندام‌ها ذهن را به سیالیتی روایتگر فرا می‌خواند.

دومین شاخصه نقاشی‌های الخاص رنگ‌های درخشان است؛ رنگ‌هایی که کاملاً بازتاب مایه‌های هنر شرقی است. آثاری که مانند فرش‌ها و پارچه‌های شرقی از کنتراست رنگ‌های گرم و سرد با بالاترین خلوص بهره گرفته‌اند و روح اندیشه شرقی را در خود دارند.

دیگر ویژگی هنر الخاص، بهره‌گیری از مفاهیم اسطوره‌ای و کهن‌الگوها به عنوان موضوع نقاشی است.

با آن‌که هنرمند سال‌های زیادی را در غرب به سر برد، اما هیچ‌گاه دستاوردهای سرزمین مادری خود را رها نکرد و با پشتکاری چشمگیر تلاش کرد سنت‌های ایرانی در روایتگری، اسطوره، تمثیل‌سازی و قصه‌سرایی را در بستری کاملاً مدرن بازآفرینی کند.

با وجود رواج سبک‌های تجریدی در دوران حیات هنرمند در غرب، نقاشی‌های الخاص را می‌توان طراحی‌های رنگی‌ای دانست که در فضایی غریب، روایتی نو از قصه‌نگاری را تجسم می‌بخشند.

پایان پیام

کد خبر : 169711 ساعت خبر : 9:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169711
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات