هنرستان مال بچه تنبل‌هاست؛ فقط پزشکی خوب است

هنرستان مال بچه تنبل‌هاست؛ فقط پزشکی خوب است

حاجی میرزایی: ۵۰ درصد دبیرستانی‌ها را باید سمت هنرستان‌ها هدایت کنیم

وزیر آموزش و پرورش: «ماموریت داریم ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه را به سمت هنرستان‌ها هدایت کنیم که اکنون این آمار ۳۵ درصد است، با هدف قانون برنامه توسعه فاصله ۱۵ درصدی داریم.»

به گزازش گلونی شاید بهتر باشد بگوییم پنجاه درصد پدران و مادران دانش‌آموزان دبیرستانی را باید به سمت قبول رشته‌هایی جز پزشکی هدایت کنیم.

از نظر برخی والدین از نشانه‌های فرزند خوب تلاش برای پزشک شدن است، حتی شده ده سال پشت کنکور بماند اصلاً مهم نیست. هدف والاتر از این حرف‌هاست.

دانش‌آموز بیچاره خون می‌بیند کبود می‌شود، سرنگ شده کابوس شب‌هایش ولی باز هم راهی جز پزشکی ندارد.

از قدیم می‌گفتند هنرستان مال بچه تنبل‌هاست و آنها که رشته ریاضی و تجربی را انتخاب می‌کنند آینده درخشانی دارند. حالا برای خیلی‌ها درخشش، همان آفتاب گرم تابستان است که از شیشه جلوی ماشین، صاف می‌خورد توی چشم‌شان و نمی‌گذارد مقصد مسافر اسنپ را به خوبی روی موبایل ببینند.

تا طرز فکر والدین عوض نشود پنجاه درصد که هیچ، پنج درصد هم به آمار هنرستانی‌ها اضافه نخواهد شد.

 برای برخی از پدرها و مادرها که دست‌شان به دهن‌شان می‌رسد قضیه آن‌قدر جدی است که وقتی می‌بینند فرزندشان در ایران دکتر بشو نیست چمدان سفرش را می‌بندند و او را راهی کشورهایی می‌کنند که گویا در آنها پزشک شدن راحت‌تر است.

سرانجام بعد از ده، دوازده سال تلاش، خانم یا آقای دکتر از خارج برمی‌گردد و با حمایت‌های بی‌دریغ پدر و مادر یک مطب شیک در بالای شهر می‌زند.

تصور کنید دکتر دندانپزشکی را که قرار است با این تجربه دندان درست کند. بچاره آنها که چنین دندانپزشکی قرار است دهان‌شان را سرویس کند.

بیایید پزشکی را بگذاریم برای آنها که واقعاً به این رشته علاقه دارند و در آن مستعد هستند. این‌بار که به مطب یک پزشک رفتید خوب دقت کنید. حتماً طراحی زیبای مطب با تابلوهای جذاب را خواهید دید.

تصور کنید اگر همه بخواهند پزشک شوند، چه کسی چنین محیط زیبایی را طراحی می‌کند و هنرمندی که تابلوهای به این زیبایی بکشد را کجا می‌توان پیدا کرد؟

به استعداد فرزندمان توجه کنیم، نه آرزوهای خودمان.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 169512 ساعت خبر : 10:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169512
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات