پیش فروش واکسن کرونا نداریم؛ لطفاً فریب نخورید

پیش فروش واکسن کرونا نداریم؛ لطفاً فریب نخورید

به گزارش گلونی به تازگی مشاهده شده در سایت‌های خرید و فروش آنلاین، آگهی‌هایی مبنی بر پیش فروش واکسن کرونا منتشر شده است.

این آگهی‌ها به مردم وعده می‌دهند که پس از واریز وجهه اعلام شده در لیست خرید واکسن کرونا قرار می‌گیرند و به محض تولید آن توسط کشورهای اروپایی، بلافاصله برای آن‌ها ارسال می‌شود.

پیش فروش واکسن کرونا نداریم

ماجرا در حالی اتفاق افتاده است که جامعه تشنه‌ی واکسن کرونا است و مردم هرروز پیگیر اخبار تولید این واکسن هستند. سودجویان نیز از همین نیاز مردم استفاده کردند و با انتشار چنین آگهی‌هایی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

کلا اساس کار کلاهبرداران همین است. همین که نگاه کنند ببینند نیاز مردم امروز چیست؟ به چه چیز بیشتر از همه چیز توجه دارند؟ ملت تشنه‌ی چه چیزی هستند؟ درنتیجه از طریق همان کلاهبرداری می‌کنند.

ما پیش از خرید چنین مواردی باید بدانیم که هنوز هیچ کشوری موفق به تولید واکسن کرونای تایید شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشده است.

از طرفی هنوز مشخص نیست در صورت تولید واکسن کرونا، این واکسن چقدر بتواند بدن انسان را در برابر ویروس کووید۱۹ مقاوم و ایمن کند.

هنوز مشخص نیست اگر واکسنی تولید شود و به سرعت به تولید انبوه برسد، چه عوارضی در آینده برای انسان ایجاد خواهد کرد؟

ما باید بدانیم ارسال پول برای شرکت‌های تولید کننده دارو در اروپا و همچنین دریافت واکسن تولیدی آن‌ها به دلایل محدودیت‌های سیاسی تقریبا امکان‌پذیر نیست.

پس نباید به چنین آگهی‌هایی توجه کرد. ما فعلا فقط می‌توانیم با زدن ماسک و دوری از اجتماعات، خود را در برابر ویروس کرونا مقاوم کنیم.

گفتنی است بسیاری از کشورها در حال ساخت واکسن کرونا هستند و در این بین روسیه حتا مدعی آزمایش و ثبت موفقیت‌آمیز آن شده است اما تاکنون سازمان بهداشت جهانی هیچ واکسنی را تایید نکرده است.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 172569 ساعت خبر : 4:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=172569
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات