کارزار باران و درخواست برای نجات بچه شامپانزه ارم

کارزار باران و درخواست برای نجات بچه شامپانزه ارم

به گزارش گلونی نگرانی‌ها درباره وضعیت باران، بچه شامپانزه سه ساله باغ‌وحش ارم با بیشتر شدن سن او و بازگرداندش به قفس هر روز بیشتر می‌شود.

این نگرانی‌ها باعث شده تا جمعی از دوستداران و فعالان محیط زیست با امضای کارزاری از رئیس سازمان محیط زیست کشور بخواهند این بچه شامپانزه را به یتیم‌خانه شامپانزه‌ها در خارج از کشور منتقل کند.

کارزار باران بچه شامپانزه ارم

امضا کنندگان این کارزار که تا امروز تعدادشان به بیش از ۱۲هزار نفر رسیده با اشاره به وضعیت ویژه باران و دور افتادن این بچه شامپانزه از همنوعانشان از عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط خواسته‌اند قبل از رسیدن سن باران به سن بزرگسالی زمینه حضور او در جمع دیگر شامپانزه‌ها را فراهم کند.

دلیل دورافتادن باران از همنوعان خود شرایط ویژه تولد و نگهداری این بچه شامپانزه است. باران سال ۱۳۹۶ از یک شامپانزه بسیار جوان در باغ‌وحش ارم متولد شد.

تولد زودرس و بی‌تجربگی مادرش باعث شد به وسیله دامپزشک باغ‌وحش، دکتر ایمان معماریان از مادرش جدا شود و از آن زمان تا کمتر از یک ماه پیش همراه او زندگی کند.

حالا سازمان محیط زیست این بچه شامپانزه را به قفس باغ‌وحش بازگردانده چون به گفته سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران «بر اساس قانون» این حیوان باید در اختیار باغ‌وحش قرار می‌گرفت.

از آنجا که شامپانزه‌ها موجوداتی به شدت اجتماعی هستند و در صورت تنهایی دچار مشکلات روانی می‌شوند، باران نیازمند حضور در جمع دیگر شامپانزه‌هاست.

اما متخصصان احتمال می‌دهند شامپانزه‌های باغ‌وحش ارم به دلیل پراکندگی گروه‌های آنها حضور باران در میان جمعشان را قبول نکنند و حتی باعث مرگ او شوند.

بر همین اساس در حال حاضر متخصصان رفتار حیوانات توصیه کرده‌اند که این بچه شامپانزه به یتیم‌خانه‌های مخصوص شامپانزه منتقل شود تا بتواند با همسالان خود رشد کند.

سازمان محیط زیست همچنین اعلام کرده که موافق انتقال باران به یتیم‌خانه است اما باغ‌وحش ارم هنوز درخواستی نداده است.

در همین‌حال حسین واعظیان مدیر روابط عمومی بنیاد مستضعفان (مالک باغ‌وحش ارم) گفته اگر از طرف سازمان محیط زیست اجازه انتقال داده شود آنها مخالفتی ندارند.

باران حالا میان رفت و برگشت‌های رسانه‌ای و پیچیدگی‌های بروکراتیک بین سازمان حفاظت محیط زیست و باغ‌وحش ارم گیر افتاده است. بر همین اساس امضاکنندگان این کارزار که همچنان در این آدرس در حال جمع‌آوری امضاست خواستار دستور مستقیم رئیس سازمان حفاظت محیط برای رفع مشکلات هستند.

پیشتر هم کارزاری با نزدیک به ۴۹ هزار امضا، به دلیل شرایط بد نگهداری حیوانات در باغ‌وحش‌های ایران خواستار تعطیلی آنها شده بود.

پایان پیام

کد خبر : 170098 ساعت خبر : 2:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=170098
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات