کتاب ماه به روایت آه از دل برآمده و بر دل می‌نشیند؛ روایاتی از زندگی حضرت عباس (ع)

کتاب ماه به روایت آه از دل برآمده و بر دل می‌نشیند؛ روایاتی از زندگی حضرت عباس (ع)

به گزارش گلونی بسیاری از مخاطبانی که آن را خوانده‌اند معتقدند که نویسنده با نثری روان و ساده بزرگترین و ارزشمندترین اطلاعات پیرامون زندگی حضرت عباس (ع) را برای‌شان به ارمغان آورده است.

کتاب ماه به روایت آه از دل برآمده و بر دل می‌نشیند

مسلم بن عقیل، فاطمه کلابیه، عبدالله بن ابی محل، کزمان، لبابه، زینب (س)، زید بازرگان، ام‌کلثوم، سرجون، امام حسین (ع) و… افرادی هستند که کتاب از منظر آنان حضرت ابوالفضل (ع) را روایت کرده است.

این کتاب در مورد اخلاق و رفتار حضورت عباس بن علی (ع) و با استناد به روایات مختلف در کتاب‌های گوناگون از زبان اطرافیان آن حضرت نوشته شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های دیگر آن این است که مخاطب با افرادی آشنا می‌شود که شخصیت‌های مهمی بودند اما معمولاً از آن‌ها کمتر حرف زده می‌شود.

این کتاب خودش به تنهایی به اندازه یک سریال تاریخی، شخصیت و لوکیشن دارد و نکات تاریخی بسیاری را بازگو می‌کند.

نکته جالب اما نام نویسنده است. این کتاب قلم مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد نگاشته شده است.

یکی از اساتید طنز نویسی که به خاطر ارادت قلبی به حضرت عباس (ع) این کتاب را نوشت و مخاطب پس از خواندن آن بدون شک روی این سخن صحه می‌گذارد که هرآنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

ابوالفضل زرویی نصرآباد زادهٔ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران – درگذشتهٔ ۱۰ آذر ۱۳۹۷ در احمدآباد مستوفی، شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز مشهور ایرانی بود.

در تابستان ۱۳۷۱ کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در پاسخ به سؤال مصاحبه‌کننده روزنامه ابرار که می‌پرسید: «چشم امیدتان در طنز نویسی امروز به کیست؟»

می‌گوید: «…قلمی که عبید و دهخدا در دست داشتند، الان بی‌صاحب نیست. طنز دارد جان می‌گیرد.

یکی از مشهورترین طنزنویسان امروز ما ـ ملانصرالدین ـ (ابوالفضل زرویی نصرآباد) فقط ۲۳ سال دارد! چراغ‌ها دارند روشن می‌شوند. شهر چراغانی خواهد شد…». علی موسوی گرمارودی نیز ابوالفضل زرویی را عبید زاکانی طنز معاصر می‌داند.

این کتاب مانند سایر کتاب‌های استاد زرویی نصرآباد توسط انتشارات نیستان در ۱۸۹ صفحه منتشر کرده است که تا روز انتشار این یادداشت به چاپ هفتم هم رسیده.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 171153 ساعت خبر : 6:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171153
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات