۳۰ هکتار از اراضی ملاوی در پلدختر طعمه حریق شد؛ شناسایی عوامل آتش‌سوزی

مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

۳۰ هکتار از اراضی ملاوی در پلدختر طعمه حریق شد؛ شناسایی عوامل آتش‌سوزی

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: از چهارشنبه هفته گذشته تا شب گذشته ۳۰ هکتار از اراضی منطقه ملاوی شهرستان پلدختر طعمه حریق شد.

به گزارش گلونی از ایسنا، مهدی پازوکی اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در لرستان عامل انسانی دارد.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه تاکنون سه نقطه از اراضی ملی استان (دالان بروجرد، ملاوی پلدختر و طرهان) دچار حریق شدند، اضافه کرد: روز چهارشنبه ملاوی دچار آتش‌سوزی شد و پنجشنبه با کمک نیروهای منابع‌طبیعی و مدیریت بحران و اهالی اطفا شد و روز جمعه نیز همان نقطه دچار آتش‌سوزی شد که دیشب با تلاش همه نیروها اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: درچند روز بیشترین آتش‌سوزی مربوط به منطقه ملاوی پلدختر بوده که میزان خسارت ۳۰ هکتار گزارش شده و البته بیشتر مرتع بود نه جنگل؛ اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه کار اطفا به طول انجامید.

۳۰ هکتار از اراضی ملاوی در پلدختر طعمه حریق شد

پازوکی با اشاره به اینکه اختلافات طایفه‌ای بر سر اراضی، تعرض به منابع طبیعی و سهل‌انگاری گردشگران در مناطق جنگلی و مرتعی عامل اصلی این آتش‌سوزی‌هاست، عنوان کرد: البته عوامل آتش‌سوزی اخیر شناسایی شدند و گزارش‌های اولیه‌ای واصل شده که توسط چه کسانی رخ داده و ظرف یکی دو روز آینده این افراد دستگیر خواهند شد.

وی بیان کرد: سالانه شاهد این آتش‌سوزی‌ها در مناطق جنگلی و مرتعی لرستان هستیم و علیرغم برخورد شدید دستگاه قضایی درس عبرتی برای دیگران نمی‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: قوانین بازدارنده هستند و حتی دستگاه قضایی خارج از نوبت به پرونده‌ها رسیدگی و با خاطیان برخورد شدید می‌کند اما اندکی اثبات این موضوع که آتش‌سوزی عمدی بوده یا غیرعمدی مشکل است.

پازوکی گفت: ابتدای امسال ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به اداره کل محیط زیست و بیش از یک میلیارد تومان به‌صورت علی‌الحساب به اداره منابع طبیعی استان برای موضوع آتش‌سوزی و تامین تجهیزات از سوی مدیریت بحران استان پرداخت شده است.

پایان پیام

کد خبر : 172526 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=172526
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات