آمار امروز کرونا در مازندران خیلی عجیب است

آمار امروز کرونا در مازندران خیلی عجیب است

به گزارش گلونی از مازندران خبر رسیده است که بستری ۷۸۸ بیمار مشکوک به کرونا در همین چند روزه اتفاق افتاده است. همین چند روز که از قضا مصادف شده با مسافرت‌های پرشمار به شمال کشور.

آمار امروز کرونا در مازندران

حقیقتش این است که خیلی از ماها معتقدیم پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها مختص دیگران است و ما آزادیم هرکاری که دل‌مان می‌خواهد را انجام بدهیم.

ما با آوردن هزاران دلیل خودمان را قانع می‌کنیم که با دیگران تفاوت داریم و آن‌ها باید برای سلامتی ما هم که شده در منزل بمانند تا ما بتوانیم به سفر و تفریح خود بپردازیم.

شک نکنید بسیاری از افرادی که داخل خودرو به سمت شمال در حرکت بودند، با دیدن ترافیک سنگین سرشان را به نشانه تاسف تکان دادند و از اینکه ملت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ابراز نگرانی کردند و گفتند این مملکت جای زندگی نیست.

باید جامعه‌شناسان وارد میدان شوند و این رفتار عجیب در بین ما ایرانی‌ها را تحلیل کنند. اینکه چرا ما از همه توقع داریم اما توقع داریم کسی از ما توقع نداشته باشد؟

مملکت ما زمانی جای مناسبی برای زندگی می‌شود که همه ما دست به دست هم بدهیم و آن را آباد کنیم.

اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر باشیم دیگران آن را برای ما بسازند خیال خامی بیش نیست. چرا که آن‌ها هم دست روی دست گذاشتند تا شما مملکت را جای مناسبی برای زندگی آنها بکنید.

بسیاری از ما مردمی هستیم که دل‌مان می‌خواهد همه مردم قرنطینه را رعایت کنند، آشغال نریزند، درختان را نشکنند و… اما چون دیگران این موارد رعایت نمی‌کنند ما هم دلیلی برای رعایت آن نمی‌بینیم. می‌گوییم وقتی همه در حال سفر رفتن هستند، در خانه ماندن ما چه سودی دارد؟

نکته جالب و البته دردناک این است که دیگران هم دقیقا همین فکر را می‌کنند و همین سوال را از خود می‌پرسند. این می‌شود که ما سال‌هاست در مشکلات بیشمار دست و پا می‌زنیم.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 174581 ساعت خبر : 3:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=174581
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات