اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی فناوری‌های تجهیزات پزشکی برگزار شد

اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی فناوری‌های تجهیزات پزشکی برگزار شد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که انفصال وزارتخانه‌های بهداشت و علوم ؛ سبب ناشناخته ماندن نیازهای حوزه پزشکی و صنعت شد؛ بیان کرد: ارتباط مستمر حوزه‌های دانشگاهی و پزشکی سبب پیشرفت امور و رفع نیازها خواهد شد.

به گزارش گلونی دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی فناوری‌های تجهیزات پزشکی؛ دندانپزشکی و آزمایشگاهی که امروز در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد با اشاره به این که برگزاری این رویدادها سبب انتقال نیازهای حوزه صنعت و پزشکی خواهد شد؛ اظهار کرد: انفصال وزارتخانه‌های بهداشت و علوم در یک برهه زمانی سبب ناشناخته ماندن نیازهای حوزه پزشکی شد در حالی که خیلی از صنعتگران خواستار شناخت نیازهای حوزه پزشکی بوده و با کسب اطلاعات توانستند تولیدات خوبی در این حوزه داشته باشند.

اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی

وی با ابراز خرسندی از برگزاری رویدادهای فناورانه در حوزه‌های پزشکی؛ دندانپزشکی و آزمایشگاهی افزود: این نوع ارتباطات سبب شناخته شدن نیازهای حوزه سلامت و پزشکی و مرتفع نمودن آنها در سطح جامعه شده و برگزاری دومین رویداد در این حوزه نشان می‌دهد که زیربنا ساخته شده و در آینده شاهد پیشرفت‌های خوبی در چرخش عملی کشور خواهیم بود.

گرم کردن تنور فعالیت‌های دانش بنیان و جلوگیری از خروج نخبگان

دکتر شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو نیز در سخنرانی در این رویداد با اشاره به این که همکاری و مساعدت در جهت توسعه کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان باید زودتر شکل می‌گرفت؛ اظهار کرد:

استفاده از تکنولوژی‌ها با حداقل هزینه‌ها در کوتاه‌ترین زمان و فرآیند و ارائه آن به گیرندگان خدمت سبب افزایش امید و تغییر سبک زندگی شده و باید با مساعدت‌های لازم این مهم را برای گیرندگان خدمت در جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: در زمینه تولید تجهیزات پزشکی؛ دارویی و هر آن چه که کالای سلامت محور قلمداد می‌شود به توان داخلی متکی هستیم زیرا دنیای امروز به نیازهای واقعی توجه نکرده و به محض آن که شرکت‌های خارجی با نیازهای ما آشنا شوند؛ تحت فشار دولت‌های خود قرار گرفته و از ارائه خدمات به بازار بزرگ ایران منع خواهند شد.

وی با تاکید بر این که مهمترین ابزار ما نخبگانی هستند که برای رفع نیازهای کشور گام برمی‌دارند؛ ادامه داد: برای تامین دارو و تجهیزات با چالش‌های متعددی مواجه هستیم و هرچه ترامپ و ترامپیست‌ها فشار وارد کنند با تکیه بر توانمندی جوانان نخبه به حیات خود ادامه می‌دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام آمادگی در جهت رفع نیازهای نخبگان و دریافت پیشنهادات آنان جهت راهگشایی در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی گفت: باید با همکاری و تلاش یکدیگر تنور فعالیت‌های دانش بنیان را گرم کنیم و ازخروج نخبگان از کشور جلوگیری نماییم.

شانه ساز تصریح کرد: بالاترین ارزش افزوده در حوزه صادرات کشور مربوط به کالاهای سلامت محور بویژه تولیدات شرکت‌های دانش بنیان است و در بحران فعلی که اداره امور کشور متکی به ارز صادرات غیرنفتی است باید توجه بیشتری به صادرات و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

نیازمند دانشگاه‌هایی از نسل سوم و چهارم برای تولید سرمایه هستیم

دکتر علیرضا سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به این که از دو سال گذشته توجه به استارتاپ و کارآفرینی درحوزه سلامت و قشر جوان جزء اولویت‌های معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی قرار گرفت؛ خاطرنشان کرد:

سازمان نظام پزشکی هم در سیاستگذاری و هم در حوزه اجرا به استارتاپ‌های حوزه سلامت کمک می‌کند و در بخش سیاستگذاری می‌تواند دورنمایی از نیازهای جامعه را برای شرکت‌های جوان و سیاستگذاران ترسیم کند و در حین مسیر نیز مشورت؛ کمک و حمایت‌ها را ارائه دهد و بحث نظارت را در شرکت‌های دانش بنیان داشته با شد.

وی افزود: هدف نهایی از برگزاری این رویداد گسترش زیست‌بوم کارآفرینی و نوآفرینی و کمک به نشان دادن دستاوردهای تیم‌ها به جامعه پزشکی و همچنین فراهم کردن فرصت معرفی تیم‌ها به سرمایه گذاران حوزه تجهیزات پزشکی بود.

وی گفت: شیوع کووید ۱۹ زمان را متوقف نکرده است و امروز نیازمند دانشگاه‌های از نسل سوم و چهارم برای تولید ثروت و سرمایه در کشور هستیم.

نیازمند منسجم‌تر کردن سرویس دهی در حوزه‌های دیجیتال هستیم

دکتر کاظمی مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه در آینده شاهد جنگ اطلاعاتی خواهیم بود؛ بیان کرد: ارزش افزوده و ثروت در حوزه‌های کسب و کار و دیتا بوده و حوزه پزشکی هم دارای دیتاهای فراوانی است که می‌توان نیازهای آن را شناسایی نمود.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده پذیرش هر نوع ایده در حوزه کسب و کارهای سودده هستیم و باید از امکانات موجود برای منسجم تر کردن سرویس دهی در حوزه‌های دیجیتال و مجازی استفاده کنیم.

 لازم به ذکر است در این رویداد ملی ۴۵ تیم ایده، طرح و یا محصول اولیه خود را در محورهای تجهیزات پایش؛ کنترل، کاهش یا تسکین درد بیمارها، تجهیزات مراقبت خانگی، تجهیزات خود مراقبتی، تجهیزات، لوازم و مواد یکبار مصرف، تجهیزات مراقبت و کنترل بارداری و فرزندپروری، گجت­‌های پوشیدنی در وب سایت این رویداد ثبت نمودند و به کمک شتاب‌دهنده تخصصی سکو، بر اساس نیاز خود از خدمات مشاوره، منتورینگ و کوچینگ متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه بهره‌مند شدند و در نهایت ۷ تیم ماسک فیلتر دار سورین، گن هوشمند پایش سلامت مادر و جنین ایلیثیا، گجت هوشمند سلامت آکو، دستگاه رگ یاب vein show، دستگاه احیا قلبی ریوی پیشرفته، دستگاه بادی آنالایزر و دستگاه جابجا کننده و تغییر دهنده وضعیت بیمار بر روی تخت به عنوان تیم‌های برگزیده انتخاب و از آنها قدردانی شد.

پایان پیام

کد خبر : 177142 ساعت خبر : 9:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177142
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات