اوواز پاتریوت روسی دردی از ما دوا نمی‌کند

اوواز پاتریوت روسی دردی از ما دوا نمی‌کنند

به گزارش گلونی شرکت خودروسازی اوواز روسیه، محصول پاتریوت خود را در ایران مونتاژ می‌کند.

شرکت سروش دیزل مبنا، شاسی‌بلند چهار در اوواز پاتریوت را به قیمت ۶۵۰ میلیون و مدل وانت پیکاپ دوکابین را با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان عرضه خواهد کرد.

این خودرو دارای موتور بنزینی با قدرت ۱۵۰ اسب بخاراست و از شاسی نردبانی و سیستم قفل دیفرانسیل استفاده می‌کند.

خب گویا بزرگواران با واردات خودروهای روسی می‌خواهند مشکل خودرو در کشور را برطرف کنند.

اما کسی نیست به دوستان بگوید مگر مشکل خودروی ممکلت نبود خودرو کشورهای دیگر است؟ مگر با واردات و مونتاژ خودروی خودروسازی‌های خارجی در ایران مشکلات بازار خودرو در کشورمان برطرف می‌شود؟

ماشین ۶۰۰ میلیونی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟ مشکل بازار خودرو در ایران قیمت‌های نجومی و غیرمنصفانه است. مشکل کیفیت نداشتن تولیدات داخلی است. مشکل توان اقتصادی مردم است. مشکل احتکار خودرو توسط خود خودروساز است.

خب حالا شما بگویید منتاژ خودروهای روسی در ایران کدامیک از این مشکلات را برطرف می‌کند؟ تازه اگر خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم و نگوییم مشکلی بر مشکلات اضافه خواهد کرد.

ما مردم عادی پول‌مان به خودروی ۶۰۰ میلیونی نمی‌رسد که اگر می‌رسید انتخاب‌های زیادی داشتیم. چرا فقط به قدرت انتخاب قشر برخوردار جامعه اضافه می‌کنید؟

چرا مردمی که ۷۰ میلیون تومان (که اصلا پول کمی نیست) برای خرید خودرو کنار گذاشتند هیچ گزینه‌ای برای انتخاب ندارند؟

اوواز پاتریوت روسی

این گروه از مردم یک نفر دو نفر هم نیستند که بگویید در اقلیت هستند و توجه به نیازشان جزو اولویت‌های کشور نیست. نخیر آقا. این مردم اتفاقا جزو اکثریت هستند و با وجود شرایط اقتصادی مملکت روزبه‌روز هم بر تعدادشان اضافه می‌شود.

مردم ما حق دارند پس از پس‌انداز حقوق یک سال خود بتوانند خودرویی دارای استانداردها و آپشن‌های جهانی خریداری کنند.

حالا ما شهروندان قانعی هستیم و نمی‌گوییم مثل مردم برخی کشورها با حقوق یک یا دو ماه خود بتوانند صاحب خودرو بشوند. نه. ما بزرگواران را درک می‌کنیم ولی مشکل اینجاست بزرگواران ما را درک نمی‌کنند.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 176864 ساعت خبر : 2:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176864
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات