تصاویر کشتار پرندگان در تالاب هورالعظیم مربوط به کشور عراق است

تصاویر کشتار پرندگان در تالاب هورالعظیم مربوط به کشور عراق است

به گزارش گلونی روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نوشت: به اطلاع دوستداران محیط زیست می‌رساند، آخرین تصاویری که با عنوان کشتار پرندگان در تالاب هورالعظیم خوزستان منتشرشده است، مربوط به تالاب‌های خوزستان نیست.

متاسفانه این تصاویر برای چندمین بار است که با عنوان کشتار پرندگان در تالاب و آبگیرهای خوزستان منتشر می‌شود.

این تصاویر در سال‌های ۹۰ ، ۹۴ و حتی سال گذشته هم با ارتباط دادن این فیلم با مناطق خوزستان، توسط افراد مغرض پخش گردیده و یک سال به نام هورالعظیم و در سال دیگر به اسم ام الدبس و … در حال پخش است.

تصاویر کشتار پرندگان در تالاب هورالعظیم مربوط به کشور عراق است

این در حالی است که اصل کلیپ، مربوط به کشور عراق است و اداره کل حفاظت محیط زیست عامل پخش کننده آن را نیز شناسایی کرد.

کسانی که در حین تخلف، توسط یگان حفاظت محیط زیست خوزستان ضربه خورده بودند اکنون با همان اهداف در حال انتشار مجدد این تصاویر هستند.

کذب بودن این کلیپ از آنجا مشخص است که هنوز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان شروع نشده و اگر به فیلم دقت شود بیشتر پرندگان از گونه اردک کله سبز است که هنوز این گونه در خوزستان مشاهده نشده است.

حسن آقا شیرمحمدی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان نیز درخصوص این تصاویر اعلام داشت که یگان حفاظت محیط زیست خوزستان هم اکنون چندین پرونده در شهرستان هویزه و دشت ازادگان تشکیل داده که مربوط به افراد سودجویی است که در صدد احداث آبگیرهای مصنوعی هستند.

وی از کلیه اصحاب رسانه ، سمن‌ها و دوستداران محیط زیست دعوت به‌عمل آورد تا به صورت حضوری بازدیدی از مناطق مورد ادعا در فضای مجازی داشته باشند تا ضمن راستی آزمایی مطلب، از درج اخبار جعلی جلوگیری گردد.

وی همچنین در خواست نمود تا هرنوع اطلاعات و تخلفات زیست محیطی را به این اداره کل اطلاع دهند.

با کلیک بر روی صید محمیه با این روش صید آشنا شوید.

پایان پیام

کد خبر : 176413 ساعت خبر : 9:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176413
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات