تنگه لیتون کهگیلویه و بویراحمد منطقه‌ای زیبا و دیدنی برای یک آخر هفته

تنگه لیتون کهگیلویه و بویراحمد منطقه‌ای زیبا و دیدنی برای یک آخر هفته

به گزارش گلونی بسیاری از گردشگران طبیعت، به دنبال مناطقی می‌گردند که کمتر موردتوجه واقع شده و هنوز فضای نسبتاً بکر و زیبای خود را دارد.

هنوز انسان‌ها نتوانسته‌اند با حضور پررنگ و همیشگی خود به طبیعت آن منطقه ضربه بزنند. یکی از این مناطق زیبا و دیدنی تنگه لیتون در کهگیلویه و بویراحمد است.

مکانی دیدنی با طبیعتی زیبا. رودی که در میان دیواره‌‌های بلند، آرام گرفته و گاهی انعکاس پوشش سبز کناره‌ها، رنگی زیبا به آن می‌بخشد.

تنگه لیتون کهگیلویه و بویراحمد منطقه‌ای زیبا و دیدنی

عطر پونه‌ وحشی را در این دره می‌توانید حس کنید و در حالی‌که پا در آب رودی خنک و زلال گذاشته‌اید ریه‌های‌تان را از این عطر و هوای دلپذیر پر کنید.

این تنگه جایی است که باید ساعت‌ها در ان ماند و از زیبایی مسیر و درختان و سرسبزی طبیعت لذت برد.

باید برای روزهای شهرنشینی و تحمل دود و دم و صداهای گوش‌خراش، خاطره‌ای از این مناطق کنج ذهن‌مان باشد، تا با بادآوری‌اش حال‌مان خوب شود.

تنگه لیتون در استان کهگیلویه و بویر احمد واقع است. این تنگه یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکر منطقه «دلی آجم» از توابع شهرستان کهگیلویه است.

آب جاری و سرد این تنگه در فصل تابستان باعث جذب گردشگران زیادی از استان‌های همجوار می‌شود.

شهرستان کهگیلویه از وسیع‌ترین شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با دارا بودن اقلیم‌های متفاوت در دو ناحیه سردسیری و گرمسیری توانسته به عنوان مقصدی مناسب برای گردشگران و طبیعت دوستان تبدیل شود.

درگذشته کودکان را که به زبان لری محلی لیته گفته می‌شود توسط پدرانشان به آبگیر درون دهانه تنگه می‌بردند تا شنا یاد بگیرند از این رو نام تنگه لیتون گذاشته شده است.

وجود غارهای تاریخی تا آبشارهای مفرح جایی که لطافت مینیاتوری آسمان رشک چشم هر تازه واردی می‌شود، بر زیبایی و اهمیت گردشگریی این منطقه افزوده است.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 176214 ساعت خبر : 7:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176214
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات