تنگه مرتضی علی طبس یکی از جذاب‌ترین مناطق ایران

تنگه مرتضی علی طبس در شهر کویری یکی از جذاب‌ترین مناطق ایران

به گزارش گلونی طبس، شهری خشک و کویری است. شهری که به نظرمان جز مناطق بیابانی و شاید چند بنای تاریخی چیز دیگری نداشته باشد.

اما در نزدیکی این شهر، جاذبه‌ای وجود دارد که شاید بتوان گفت در هیچ‌جای دیگر ایران نظیرش وجود ندارد. تنگه‌ای با نام مرتضی علی.

تنگه‌ای با دیواره‌های بلند و پر از حفره. اما این دیواره‌ها جاذبه‌ای نیست که حرفش را زدیم. کمی جلوتر، چشمه‌های متعددی وجود دارد.

چشمه‌هایی که برخی آب گرم و برخی سرد دارند. در قسمتی از این تنگه شما در عین ناباوری می‌توانید یک پای‌تان را در آب گرم و دیگری را در آب سر بگذارید.

تنگه مرتضی علی طبس

این پدیده در نوع خود بسیار اعجاب‌انگیز است. یکی از این چشمه‌ها، معروف به حمام مرتضی علی است و به همین خاطر تنگه هم نام مرتضی علی را به خود گرفته است.

برای رسیدن به چشمه‌ها باید از میان دیواره‌هایی بلند بگذرید. حفره‌های این دیواره‌ها به طرز عجیبی منظم حفر شده‌اند و انگار کسی آن‌ها را تراشیده است.

تنگه‌ مرتضی علی یکی از زیباترین جاذبه‌های سرزمین طبس در شرق ایران زیباست.

اگر بخواهیم این چشمه‌ آب گرم را که در نزدیکی شهر طبس قرار دارد، گوشه‌ای از بهشت روی زمین بنامیم، اغراق نکرده‌ایم.

کافی‌ است فقط یک‌بار به این منطقه‌ دیدنی سفر کرده باشید و با چشمان خودتان از نزدیک این خلقت بی‌نظیر خداوند و شاهکار طبیعت را دیده باشید.

تنگه‌ مرتضی علی که به چشمه‌ آب مرتضی علی نیز شهرت یافته مسافتی در حدود ۲۷ کیلومتر با شهر طبس در استان خراسان جنوبی فاصله دارد.

با اینکه برای رسیدن به این بهشت زیبا بایستی مسیری تقریبا پنج هزار متری را پیاده‌روی کنید، تماشای زیبایی و آرامش طبیعت در این نقطه ارزش این زحمت را خواهد داشت.

بنابراین می‌توانیم با اطمینان خاطر به شما بگوییم که هر قدمی که برای رسیدن به تنگه‌ زیبای مرتضی علی برمی‌دارید به آرامش عمیق پس از آن می‌ارزد.

البته ناگفته نماند که بیشتر این قدم‌ها در مسیری رودخانه‌ای خواهد بود.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 176169 ساعت خبر : 4:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176169
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات