تنگه هلت پلدختر در استان لرستان جایی که شما را به دل تاریخ می‌برد

تنگه هلت پلدختر در استان لرستان جایی که شما را به دل تاریخ می‌برد

به گزارش گلونی رودی که باریکه‌ای از نور به آن تابیده و رنگی زیبا به خود گرفته است، دیواره‌هایی بلند با اشکال مختلفی که نشان از قدمت‌ و فرسایش در طول سال‌های زیاد می‌دهند.

عظمت و شکوه مسیری که خود را در آن بسیار کوچک می‌بینید. همه مشخصات تنگه‌ای زیبا و خاص در ایران است. تنگه هلت در لرستان و باز هم زیبایی و شکوهی تمام نشدنی.

به این تنگه که پا بگذارید می‌خواهید ساعت‌ها فقط به زیبایی صخره‌ها و دیواره‌ها نگاه کنید. سرتان را بالا بگیرید و به نور آفتابی که از میان سنگ به آب می‌تابد نگاه کنید و آرام همین‌طور که پای‌تان در رودی خنک و زلال است حرکت کنید.

تنگه هلت پلدختر در استان لرستان

با ورود به تنگه هلت انگار به دل تاریخ و گذشته‌ها سفر کرده‌اید. به سنگ‌ها و صخره‌هایی می‌رسید که عمرشان به قدمت گذشته‌ بسیار دور ایران است. این دیواره‌ها رفت و آمد انسان‌های زیادی را تا به حال دیده‌اند و باز هم خواهند دید.

تنگه هلت پلدختر در لرستان از جاذبه‌های طبیعی خرم آباد است که در شهرستان پلدختر قرار دارد. این جاذبه دارای شرایط آب و هوایی خنک و دلچسب است. این تنگه یک مقصد عالی برای کسانی که می‌خواهند سفری هیجان‌انگیز و متفاوت را تجربه کنند.

در دل این طبیعت وحشی نیازی نیست که حتما وسایل کامل برای طبیعت‌گردی داشته باشید بلکه با حداقل امکانات هم می‌توانید سفری منحصربه‌فرد را داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که لازمه این سفر داشتن آمادگی جسمانی بالاست. چرا که مسیر کمی طولانی و آب تنگه سرد است. از همین رو رفتن به تنگه هلت در پلدختر برای سالمندان، افرادی که مشکلات استخوانی دارند، کودکان و معلولان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

جالب است بدانید این تنگه نتیجه گذر میلیون‌ها سال آب رودخانه از قله یک کوه در بین سنگ‌های کوه است که تنواسته میان کوه را بشکافد و مسیری را برای خودش فراهم آورد.

به عقیده کارشناسان در سال‌های گذشته ورودی تنگه به شکل سد یا دریاچه بوده. پس از آمدن سیلاب، آب، مسیر خود را باز کرده و بعد از آن بخش ورودی تنگه نمایان شده است.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 176368 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176368
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات