جلوی بازگشایی مدارس را در کلیه مناطق و کلیه مقاطع بگیرید

جلوی بازگشایی مدارس را در کلیه مناطق و کلیه مقاطع بگیرید

درخواست فوری رئیس مجمع سازمان نظام پزشکی از ستاد ملی مبارزه با کرونا

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست از بازگشایی حضوری مدارس در کلیه مناطق کشور جلوگیری کنند.

جلوی بازگشایی مدارس را در کلیه مناطق و کلیه مقاطع بگیرید

متن نامه سرگشاده دکتر عباس آقازاده به شرح زیر است:

به نام خدا
ستاد ملی مبارزه با کرونا، ازجان میلیونها دانش آموز دفاع کند!

وزیر آموزش و پرورش طی بیاناتی در اجلاس با مدیران مربوطه، اظهار داشته‌اند که مدارس باید از شنبه ۱۵شهریور، بطور حضوری بازگشایی شوند.

این «دستور» جناب وزیر، با شرایط حاکم بر همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت« قرمز» بسیاری از مناطق کشور، همخوانی ندارد.

به خطر انداختن جان میلیون‌ها دانش‌آموز و آموزگار و خانواده‌های ایشان، و دخالت در کارشناسی تخصصی نحوه مقابله و مبارزه با بیماری از سوی مسؤلین غیرمرتبط با امور بهداشتی، می‌تواند در کمترین فاصله زمانی به یک فاجعه انسانی تبدیل شود.

لذا از مسؤلین ستاد ملی مبارزه با کرونا، جدا تقاضا می‌کنیم ضمن اعمال قاطعیت در اجرای فرامین بهداشتی و پروتکل‌های ملی مبارزه با کرونا، از احتمال بازگشایی حضوری مدارس در همه مقاطع تحصیلی و در کلیه استان‌ها و مناطق کشور، اکیدا جلوگیری بفرمایند.

دکتر عباس آقازاده

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی

حواشی این تصمیم

بعد از اعلام خبر بازگشایی مدارس  از ۱۵ شهریور ماه، مردم و اولیا دانش‌آموزان ار این تصمیم اعلام نگرانی کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس در شرایط کرونا گفت: سلامت دانش اموزان معلمان و… بیش از هرچیز برای وزارت بهداشت اهمیت دارد. در عین حال با توجه به شرایط کشور، استان ها و شهرستان ها از نظر شیوع کرونا تصمیم گیری شده و همه وزارتخانه‌ها در نهایت تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

پایان پیام

کد خبر : 175733 ساعت خبر : 6:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175733
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

کودک سندرم دان یا اونی که ناتوانی حرکتی داره و بدون اختیار مدام دستش به صورتش میخوره چجوری میتونه بهداشت رو رعایت کنه؟ چطوری میتونه ماسک بزنه؟ جانشان واجب تره یا اندک حضور در کلاس؟ یک ترم تعطیلی مشکلی برای آینده این کودکان ایجاد نمیکند. آموزش از راه دور خیلی مفیدتر و بدون خطره برای این عزیزان که اکثرا مدارسشون هم از منازل خیلی دوره.