رودخانه سندگان منطقه فلارد لردگان و تلف شدن گوسفندان و ماهی‌ها؛ پتروشیمی مقصر است؟

رودخانه سندگان منطقه فلارد لردگان و تلف شدن گوسفندان و ماهی‌ها؛ پتروشیمی مقصر است؟

به گزارش گلونی و به نقل از ایرنا معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی تلف شدن تعدادی دام و محصولات یک مزرعه پرورش ماهی در حاشیه رودخانه سندگان منطقه فلارد لردگان، علت این حادثه از سوی مسئولان متولی در حال بررسی است.

حسین صالحی روز چهارشنبه اظهار داشت: ماموران و کارشناسان این اداره کل روز گذشته پس از کسب اطلاع از حادثه یاد شده به همراه کارشناسان بهداشتی و حفاظت محیط زیست در کمترین زمان ممکن برای بررسی علت حادثه به شهرستان لردگان اعزام شدند.

رودخانه سندگان منطقه فلارد لردگان

سایر ویدیوهای گلونی در نماشای گلونی 

به گفته وی، در گزارش اولیه رسیده، بیش از ۲۰ راس دام سبک و محصولات ماهی سردابی  قزل آلا یک مزرعه که در حاشیه  رودخانه سندگان لردگان در منطقه فلارد به طور ناگهانی و مشکوک تلف شدند.

معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با بررسی و ارزیابی ماموران دستگاه‌های متولی سلامت به منطقه امروز نتایج این حادثه وصول و به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

در شب گذشته برخی از رسانه‌های مجازی از تلف شدن بیش از ۵۰ راس دام سبک گوسفند و محصولات یک پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در روستای «گرداب» بخش فلارد که در پایین دست پتروشیمی لردگان با پساب شیمیایی پتروشیمی علت تلف شدن گوسفندان را مسمومیت آب ذکر کردند.

لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهار محال و بختیاری قرار دارد و پتروشیمی لردگان یکی از ۱۰ شرکت پتروشیمی کشور است که در سال ۱۳۸۷ عملیات ساخت آن آغاز شده است.

واحدهای تولیدی اوره و آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان در سه فاز طراح شده است که فاز نخست آن یوتیلتی بود و در خردادماه ۹۹ در مدار تولید قرار گرفت.

به‌گزین اخبار محیط زیستی را در پایگاه خبری گلونی بخوانید.

پایان پیام

کد خبر : 175573 ساعت خبر : 2:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175573
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات