معتادها نمی گیرن ولی معتادها می میرن

معتادها نمی گیرن ولی معتادها می میرن

به گزارش گلونی باز هم تحقیقات جدید نشان می‌دهد گویا واقعا معتادان به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند و آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در بین سیگاری‌ها بسیار پایین‌تر از غیرسیگاری‌هاست.

همین آمار جسته و گریخته کافی است تا خیل عظیم سیگاری‌ها سیگاری بودن خود را به رخ دیگران بکشند و بگویند ما یک چیزی می‌دانستیم که سیگاری شدیم.

معتادها نمی گیرن

سیگاری‌هایی که یک عمر به خاطر کشیدن سیگار نزد دیگران مورد بازخواست و خطاب و عتاب قرار می‌گرفتند حالا مجالی یافتند تا سری به نشانه غرور بلند کنند و سینه‌ای به نشانه قوی بودن ستبر کنند.

اما حقیقت این است که شاید سیگاری‌ها بر اثر کرونا آمار مرگ و میر کمتری نسبت به دیگران داشته باشند اما بر اثر مصرف دخانیات آمار مرگ و میر بیشتری نسبت به کرونا دارند. جالب شد؟ آمار زیر را بخوانید.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور گفت:

طی سال‌های اخیر براساس آمار وضعیت مصرف سیگار در کشور ثابت است.

جریمه تبلیغات محصولات دخانی به ۴۴ میلیون تومان و همچنین فروش دخانیات بدون داشتن پروانه فروش از سامانه مجاز حدود ۲۷ میلیون جریمه دارد.

استعمال دخانیات سالانه موجب مرگ بیش از ۸ میلیون نفر در جهان می‌شود که این میزان بسیار فراتر از آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا ویروس است.

توجه کردید؟ سالی ۸ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار در جهان می‌میرند و باز با این حال سیگاری‌ها خوشحالند که آمار مرگ و میرشان در کرونا کمتر از غیرسیگاری‌هاست.

چه فرقی می‌کند که با کرونا بمیری یا با سیگار کشیدن؟ مهم مرگ است که اتفاق می‌افتد با این تفاوت که سیگار به گواه آمار کشنده‌تر از کرونا است پس خیلی ذوق نکنید که در برابر کرونا مقاوم هستید.

نکته آخر اینکه شما شاید با کرونا نمی‌رید ولی می‌توانید ناقل ویروس کرونا باشید پس لطفاً مانند دیگران با ماسک تردد کنید و فاصله فیزیکی را نیز رعایت کنید.

این‌طور بوی سیگارتان هم کمتر دیگران را اذیت می‌کند.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 175288 ساعت خبر : 7:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175288
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات